Wat is het beste filter voor een nano aquarium?

Bertus

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
2 sep 2008
Leeftijd
75
Hangon filters. Geluidloos inlaat spons erover.
. bvz2w5ZeXemeWSY2RqENx6OIjcWf8sng.jpeg

Paddy.K.1966

Well-known member
Lid geworden
6 okt 2007
Leeftijd
54
Zéker in een nano-bak zou het beetje inhoud dat die heeft niet willen verkwisten aan filtervolume!
Daarom zou ik bij een nano-bak sowieso gaan voor een buitenfilter.

Bovendien vergroot je daarmee het totale watervolume. En dat verkleint de impact van eventuele verstoringen.

Een royaal buitenfilter zou ik dus aanraden.
Of een (nano)bioloog meerwaarde heeft vraag ik me af, de doorstroomsnelheid daarvan zal in elk geval moeten worden afgestemd op het totale watervolume en de gehouden soorten.

Brem

Well-known member
Lid geworden
29 mei 2018
Leeftijd
32
Zelf heb ik ook een Dennerle hoekfilter. Extra een voorzetstukje met fijn schuim. Baby protect heet dat.

Filter is extreem stil, zit 50 cm naast de nano en hoor deze niet.

Enig nadeel. Je moet er om de zoveel tijd een nieuw filterpatroon in doen. Zijn niet goed uit te wassen.

Het sponsfilter neemt teveel ruimte in. Mini pat is gewoon lelijk.
Excuus voor het aanzwengelen van een oud topic.

Ik heb het hoekfilter ook, maar ik heb de filterpatronen vervangen door aquarium watten. Deze vervang ik wanneer het nodig is.

@Yaik heeft een Eden501, wellicht kan ze hier iets over zeggen? Dit is een nano extern filter. Dat lijkt me ook wel wat voor mijn garnalenbakkie. Scheelt wellicht weer wat frequenties onderhoud

Gera

Member
Lid geworden
25 jun 2015
Oase 60 buitenfilter of de bio50 binnenfilter die klein is en ook filtermateriaal in kan. Beide zijn voor mij een optie om te kopen voor een dennerle scaperstank 3t of 55 liter. Iemand ervaring met deze 2?

erwin2

Well-known member
Lid geworden
23 jan 2005
Klein bakje , dat zou ik zonder filter doen , laat de bodem en inrichting maar werken !

Private conversations
Help Users
    Bovenaan