Wat is er nieuw

Wat is het verschil tussen deze osmoseapparaten?

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
ben ik ook wel benieuwd maar, en of dit �berhaupt wel goede apparaten zijn.

Nou, John (Jessicapilon) gebruikt al een tijd een tot volle tevredenheid, dus de kwaliteit zal wel goed zitten. Ik vraag me dus alleen af of dit niet gewoon dezelfde apparaten met een ander stickertje zijn.

Dat BA en GPD gaat over Basis en Gallon Per Day, zo ver was ik al. Ze hebben ook nog deze: https://www.osmoseapparaat.nl/aquariopu ... An2f8P8HAQ

Zelfde prijs als de andere twee met een Filmtec membraam, maar wel een opbrengst van 280 liter ipv 190. Geeft mij het gevoel dat mijn emmertje dan sneller vol is. 😉

Heb ze maar een mail gestuurd met een paar vragen. Eens kijken hoe vlot ze reageren...

Ja ik heb hem lang voor de garnalen gebruikt en zonder problemen. Opbrengst van nog geen 20 liter is misschien wat minder maar ja meer had ik niet nodig.
Over de kwaliteit heb ik geen klachten, alleen heb ik er destijds nog rond de 50 euro voor betaald 🙁.

Wij hebben de GPD en die bevalt prima.
Die 'afsluiters' is niets meer dan die blauwe dopjes die je op de drie punten van aansluiting van de slangen ziet.

~ Ivo

Okidoki. 🙂 Dus dan is zo'n Filmtec filter of die grotere van 75 gallon eigenlijk zonde van het geld voor mijn doel, als ik het zo lees.

Ik wil het water namelijk gebruiken voor het sproeisysteem in mijn terrarium en eventueel om wat bij te mengen in mijn aquaria om zo de ph wat te sturen. Die grotere levert meer op, zou je zeggen, maar het houdt bij mij met 15 liter in de week denk ik wel op. Al helemaal omdat ik toch wel weer wat regen of kraanwater bij zal mengen omdat ik ook weer geen volledig 'dood' water nodig heb.

Zonet het volgende antwoord van Osmoseapparaat.nl gekregen:

"M.b.t. het verschil tussen de 50 GPD en 50 BA. Wanneer er voor hetzelfde
membraan wordt gekozen is de kwaliteit hetzelfde.
Voor uw toepassing heeft u ruim voldoende aan de 50 versies. Het aanmaken
van osmosewater is sowieso een langzaam proces. Bij de 50 versie duurt het
gemiddeld zo'n 3 a 4 uur voordat je 15 liter hebt. Bij de 75 gemiddeld zo'n
2,5 a 3,5 uur."

Ik ga maar even zo'n dingetje van 3 tientjes bestellen. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan