Wat is hier aan de hand?


R

Robin-S

Guest
Vanavond bij thuiskomst zag ik dit schouwspel:
965936_0_82_002.jpg

167377_0_82_003.jpg


Wat gebeurt hier? Het lijkt alsof de Helena een ander soort slak opvreet maar buiten de Helena's heb ik nooit zulke grote poel-of posthoorn slakken in mijn bak gezien. Volgens mij is de andere slak geen helena.

Mvg Robin
 
dat is een helena slak, een slakETENDEslak.

de andere is een punt/torenslak.
 
Dat Helena's slakken eten wist ik al. Het schijnen zelfs kannibalen te zijn volgens mijn lfs! Het ging me eigenlijk meer om die andere slak. zo'n grote had ik nog niet gezien in mijn bak en begon te twijfelen of het niet heel toevallig ook een (zieke?) helena was. Hij is echter veel puntiger dan een helena dus dat zal wel niet. Ik heb meerdere Helena's en ze zitten nog al eens op elkaar maar dan doen ze andere spelletjes neem ik aan.
Ik heb echter nog geen eitjes of kleine Helena's gezien.
 
Jep, de torenslak, ik heb ze nog veel groter, hoor!
Die zijn trouwens wel gezond om je bodem een beetje open te houden, dus ik hoop dat je er zoveel hebt dat de helena's ze niet allemaal uitroeien!
 
@ Marlies: Ik heb meerdere van deze slakjes in mijn bak zitten maar de meeste zitten op de bladeren/stengels van de vallisneria gigantea en dan vooral aan het wateroppervlak. Op deze manier zullen ze mijn bodem niet echt open houden neem ik aan. Misschien zitten ze daar omdat de Helena's daar niet komen. Dat zou heel goed kunnen natuurlijk. Ik had echter nog nooit zo'n grote gezien maar als ik jou zo begrijp, kunnen ze nog wel groter worden. De slak had de helena-aanval wel overleefd trouwens.

@John: Ik ga volledig op jou af. Mijn lfs heeft wel vaker rare/domme dingen gezegd...
 

Terug
Bovenaan