Wat is er nieuw

wat kan er bij een sluierstaart?

EllinaCuzo

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2016
Leeftijd
28
Ik heb al een sluierstaart, maar ik wil deze niet alleen laten. daarom ga ik een nieuwe bak kopen die groot genoeg zal zijn voor de vissen.

mijn vraag is nu, wat kan je bij een sluierstaart zetten? ik wil zoizo 1 andere sluierstaart kopen, maar men vertelde me dat er mssn nog een visje/ect. extra bij kon.

dus, suggesties? raden jullie dit af of kan er nog iets bij 2 sluierstaarten?

Ik zou het bij sluiers houden.

ok, en als ik een nieuwe ga halen, moet die dan ongeveer even groot zijn als degene die ik al heb? of mag die veel jonger en kleiner zijn?

ik wil het bij maximum 2 sluiers houden. maar het leek inderdaad tof om er wat verscheidenheid in men bak te brengen. 🙂

ik lees in het artikel dat je plaatste dat er appelslakken bij kunnen? deze vallen onder de categorie "schaaldieren" niet? als dit is moet ik oppassen want mijn moeder is alergisch aan schaaldieren en ik wil haar nog net niet dood hoor 😉 . vandaar dat ik achter een visje hoorde 🙂

Nou, vooruit.
Kijk op Google Afbeeldingen. Sluierstaarten in 1.20 m bak.
Zie je er veul.

of deze. sluierstaarten in aquarium.

zitten foto,s bij van oud Aquaforum. 2011.

EllinaCuzo zei:
ik wil het bij maximum 2 sluiers houden. maar het leek inderdaad tof om er wat verscheidenheid in men bak te brengen. 🙂

ik lees in het artikel dat je plaatste dat er appelslakken bij kunnen? deze vallen onder de categorie "schaaldieren" niet? als dit is moet ik oppassen want mijn moeder is alergisch aan schaaldieren en ik wil haar nog net niet dood hoor 😉 . vandaar dat ik achter een visje hoorde 🙂
Ik denkt dat je moeder alleen allergisch is voor schaaldieren als ze die eet, niet als je die in een aquarium houdt 😛

Ik verwacht niet dat je moeder last zal hebben van Appelslakken hoor 😉
Ze vallen wel onder de schaaldieren ja (heb het maar even nog nagekeken net).

ze is ook alergisch als ze het aanraakt, op een familiefeest ging ze in de soep roeren en een uur later zaten we met haar in het ziekenhuis :/ het was vissoep en dat wist ze niet. ze had niet geproefd zei ze, de lepel was in de pot gevallen en ze had deze eruit gehaald. dus ze is wel erg gevoelig hoor.

Oeps, dan je moeder niet te dichtbij de bak laten komen dus 😉

EllinaCuzo zei:
ok, en als ik een nieuwe ga halen, moet die dan ongeveer even groot zijn als degene die ik al heb? of mag die veel jonger en kleiner zijn?

Het is mij wel afgeraden door een kenner qua paringsdrift, maar ik heb het persoonlijk nooit echt ervaren. Kleintjes groeien vrij hard ook als ze goed verzorgd worden. Maar ik moet wel erbij zeggen dat ik er meer heb dan twee.

Als je verscheidenheid wilt zou je wel twee verschillende type sluiers kunnen houden. Er is variatie zat qua kleuren en ondersoorten.

Neem je bijvoorbeeld een zwarte ranchu en een rode leeuwenkop. Geen normale goudvis erbij doen trouwens zoals Shubunkins, komeetstaarten etc.

dankuwel hier kan ik al veelm et doen, zal het waarschijnlijk gewoon op 2 sluirstaarten houden. ik heb op het forum een lijst met soorten goudvissen gevonden. die panda spreekt me wel aan qua kleur, zou die erbij gaan Tom?

jessicapilon zei:
Oeps, dan je moeder niet te dichtbij de bak laten komen dus 😉

nee best niet he 😀

(tenzij ik goed kwaad op haar ben) :6 haha grapje

Ja, dat is ook een sluiersoort. Korte bolle vissen 😉

bedankt allemaal 🙂

Ben je toch weer geholpen met een eigen topic Elina 😉

ja danku ik moet nog zoveel leren over alles 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug