wat kan ik doen bij maanvissen?


L

~louis~

Guest
hallo ik ben redelijk nieuw in de aquarium mijn aquarium is 100x50x50. de enige vis waar van ik weet dat ik hem er in wil doen is maanvissen. weten jullie suggesties over welke vissen zo ja dan is dat fijn. alvast bedankt


PS liefst dwergchiclide.
 
Ik zou de dwergcichlide doen en de maanvis niet. Maanvis word te groot je je aquarium
 
ok� bedankt voor je hulp nog suggesties over welke dwerg chiclide. Mooi aquarium
 
Wat zijn de waterwaardes in je bak? Daar kun je dan een vis bij zoeken. Of je moet met waterbereiding aan de gang willen om een bepaalde z
Soort te willen houden
 
Mooie maat bak om mee te beginnen!
Lees je goed in en bekijk de bakken bijv. op het forum, dan krijg je waarschijnlijk wel een idee wat jij wilt qua inrichting, visbestand.
 
Als je gebruik gaat maken van kraanwater zou ik kiezen voor nakweek Apistogramma's. Blijven uiteindelijk best gevoelige vissen wat betreft waterwaarden en met nakweek is dat al stukken minder.

Het lijstje van nakweek Apistogramma's die regelmatig of zelfs goed verkrijgbaar zijn: Apistogramma cacatuoides, A. agassizii, A. baenschi (doorgaans nog verkocht onder de verouderde naam A. sp. Inka/Inka50 of de onjuiste naam A. inka), A. nijsseni, A. panduro (doorgaans verkocht onder de onjuiste naam A. pandurini), A. macmasteri (doorgaans ten onrechte verkocht als A. viejita, dat is een andere soort, niet eens een foute naam), A. erythura (doorgaans nog verkocht onder verouderde naam A. sp. Rio Mamor�), A. hongsloi, A. eunotus. Koelere periode nodig hebben A. borellii en A. trifasciata.
Uit andere genera: Mikrogeophagus altispinosus is een uitstekende en misschien wel zelfs ondergewaardeerde keuze (ramirezi's hebben bij velen de voorkeur, maar daar komt zoveel ellende mee voorbij helaas), Nannacara anomala, maar die ken ik wat minder goed. Cleithracara maronii of een Laetara soort om met een groepje te beginnen en met een koppel uiteindelijk te eindigen (zelfde geldt eigenlijk voor de altispinosus.

~ Ivo
 
Deze bak is eigenlijk wat te klein voor Maanvissen. Het beste houdt je ze in een schooltje in een bak van anderhalve meter lang en 60 cm hoog.

De blauwe kweekvorm wordt wel wat kleiner dan de andere varianten.

pterophyllum-scalare-var-super-blue-01-blauer-skalar.png
 
oke bedankt iedereen mijn water kwaliteit is best hoog ph6 kh8 gh 10
 
hij is al ingericht met kienhout wortels en een paar echinodorussen
 
Die waterwaarden lijken me vreemd, een pH van 6 met een kH van 8 kan niet volgens mij. Weet je zeker dat je het goed hebt gemeten/geschreven?
 
sorry het heeft niks met dit te maken maar ik ken iemand en die wil en Mesonauta Festivus groepje maken in en aquarium van 200x50x60 is dat slim heeft iemand ervaring er mee? hij heeft al discusvissen er in zitten(en een groepje corydorassen sterbai maar ik geloof dat dat geen probleem is).
 
niet maken maar kopen :)
 
Markvk zei:
Die waterwaarden lijken me vreemd, een pH van 6 met een kH van 8 kan niet volgens mij. Weet je zeker dat je het goed hebt gemeten/geschreven?

Zou wel kunnen die combinatie van die twee waardes.
Maar de ts geeft aan behoorlijk wat water te verversen per week en dus twijfel ik dan aan die ph waarde van 6 .
 
nou ik heb van die kleur strookjes en het is behoorlijk lastig om te zien welke kleur het nou is.
 
Ja, dat is ook lastig af te lezen bij die stripjes.
Kan niet in je portemonnee kijken, maar wellicht een idee om druppeltesten aan te schaffen. Als je tenminste regelmatig je waterwaardes wil weten.
 
ja klinkt slim ja
 

Terug
Bovenaan