wat kan ik doen bij maanvissen?


L

~louis~

Guest
hallo ik ben redelijk nieuw in de aquarium mijn aquarium is 100x50x50. de enige vis waar van ik weet dat ik hem er in wil doen is maanvissen. weten jullie suggesties over welke vissen zo ja dan is dat fijn. alvast bedankt


PS liefst dwergchiclide.
 
Ik zou de dwergcichlide doen en de maanvis niet. Maanvis word te groot je je aquarium
 
ok� bedankt voor je hulp nog suggesties over welke dwerg chiclide. Mooi aquarium
 
Wat zijn de waterwaardes in je bak? Daar kun je dan een vis bij zoeken. Of je moet met waterbereiding aan de gang willen om een bepaalde z
Soort te willen houden
 
Mooie maat bak om mee te beginnen!
Lees je goed in en bekijk de bakken bijv. op het forum, dan krijg je waarschijnlijk wel een idee wat jij wilt qua inrichting, visbestand.
 
Als je gebruik gaat maken van kraanwater zou ik kiezen voor nakweek Apistogramma's. Blijven uiteindelijk best gevoelige vissen wat betreft waterwaarden en met nakweek is dat al stukken minder.

Het lijstje van nakweek Apistogramma's die regelmatig of zelfs goed verkrijgbaar zijn: Apistogramma cacatuoides, A. agassizii, A. baenschi (doorgaans nog verkocht onder de verouderde naam A. sp. Inka/Inka50 of de onjuiste naam A. inka), A. nijsseni, A. panduro (doorgaans verkocht onder de onjuiste naam A. pandurini), A. macmasteri (doorgaans ten onrechte verkocht als A. viejita, dat is een andere soort, niet eens een foute naam), A. erythura (doorgaans nog verkocht onder verouderde naam A. sp. Rio Mamor�), A. hongsloi, A. eunotus. Koelere periode nodig hebben A. borellii en A. trifasciata.