Wat is er nieuw

Wat kan ik het beste doen?

Zanna

Well-known member
Lid geworden
30 april 2020
Hallo iedereen.
ik ben nog heel nieuw in de aquarium wereld en heb een aantal vragen. Misschien dat jullie mij even kunnen helpen?

wij hebben een Superfish aquarium (80liter)
Met voedings bodem en aardig wat beplanting.
Bewoners
Beta halfmoon
6 corydoras
1verdwaalde gup
Het aquarium staat nu 9a10 weken

Ik zet er foto's bij
1van het Aquarium en 1 van Doragon die zich net even verstopt (onze vissen hebben namen)
nu mijn vragen
-Hoe vaak kan ik het beste water wisselen? Wij doen 1x per week max 50%.
-wij hebben het probleem dat wij een laag kh hebben (max 5) deze sturen wij bij met kh spul max wat wij eruit krijgen is 7. 1dag niet bij sturen, zakt deze meteen weer
Dit hebben wij ook met de GH. Dus deze sturen wij ook bij. Wij hebben hier heel zacht water (zuid limburg)
6AC43018-BF8C-48BD-8AD4-EA2ECDE4DDB0.jpeg

Bijlagen

• 300948C5-7E74-4D53-8D8D-884951ED5449.jpeg
    300948C5-7E74-4D53-8D8D-884951ED5449.jpeg
    254.5 KB · Weergaven: 133
  • image.jpg
    image.jpg
    169.3 KB · Weergaven: 117
  • image.jpg
    image.jpg
    137.7 KB · Weergaven: 139
  • image.jpg
    image.jpg
    201.7 KB · Weergaven: 127
Welkom Zana, ik zou het even aankijken, lage kh en gh waarden hoeven niet tot problemen te leiden, veel leden gebruiken osmose om juist lagere waarden te krijgen, als alles het goed doet is dat prima zo.
Wat zijn je totale waarden en waarmee getest?

Wij gebruiken druppel tests. Ik kreeg te veel van de strips. Deze gebruik ik alleen voor nitraat omdat het testlap begin volgende week pas geleverd word.
Nitraat 25
Nitrit 0
Gh 6
Kh6
Ph 7
Temp25

De nitraat is wat aan de hoge kant misschien kan je dat nog wat verminderen met je plantvoeding? (welke gebruik je)
Kan je ook de Po4 meten?

Oh. En bedankt voor de reactie 😀