Wat is er nieuw

wat kan ik hieraan verbeteren?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jeroentjuh
  • Startdatum Startdatum
J

jeroentjuh

Guest
Heb hier een 300L staan die nu ongeveer een maand draait.
In die maand eigenlijk elke dag wel de waardes even gemeten met de test strips.
Elke dag kwamen er eigenlijk wel dezelfde waardes uit, deze zijn als volgt:

NO3 = 10
NO2 = 0
GH = 4
KH = 3*d
PH = 6,4
CL2 = 0

nu is mijn vraag aan jullie, wat valt hier aan te verbeteren? en hoe?
ik weet nog niet exact welke vissen erin komen, echter weet ik wel dat er vuurgarnalen en andere soorten in zullen komen.
 
Heb je toevallig ook nog een PO4 (fosfaat) waarde? 😀
 
Niet meten met strips is de eerste stap 😉
 
@Felereca deze tester moet ik nog bestellen. Niet in de buurt te krijgen hier.

@bderooij ik zou zelf liever ook met druppels testen, alleen heb ik dat geld er nu niet voor liggen. Krengen zijn nogal duur 😛
 
vandaag het colombo test lab binnen gekregen en gelijk even een meting uitgevoerd. De waardes van de bak zijn als volgt.

KH - 4dh
Gh - 3dh
PH - 6
NO2 - 0 mg/l
NO3 - 30 mg/l
PO4 - 0 mg/l
NH3/NH4 - 0 mg/l
 
vandaag het colombo test lab binnen gekregen en gelijk even een meting uitgevoerd. De waardes van de bak zijn als volgt.

KH - 4dh
Gh - 3dh
PH - 6
NO2 - 0 mg/l
NO3 - 30 mg/l
PO4 - 0 mg/l
NH3/NH4 - 0 mg/l
Ziet er goed uit:thumbs:

Welke vissen zitten erin? Elke vis heeft namelijk andere behoeften qua watee, dit water is bijv. perfect voor een antennebaarjse ofzo,😉
 
@Ruben01 op dit moment nog helemaal geen vis. Wil eerst 100% zeker weten dat alles oke is voordat er wat in gaat. Verder weet ik ook niet helemaal wat ik erin wil, 1 ding is zeker dat er vuurgarnalen in komen. en daar is de gh te laag voor tog?
 
@Ruben01 op dit moment nog helemaal geen vis. Wil eerst 100% zeker weten dat alles oke is voordat er wat in gaat. Verder weet ik ook niet helemaal wat ik erin wil, 1 ding is zeker dat er vuurgarnalen in komen. en daar is de gh te laag voor tog?
Oooh😀

Ik zou even een topic openen in samenstelling visbestand. Filter je over turf ofzo? Of komt dit water gewoon uit de kraan?
 
@Ruben01 ik filter op dit moment idd nog over turf, dit gaat er morgen echter wel uit. Verder is het gewoon leidingwater met biotopol 🙂
 
@Ruben01 ik filter op dit moment idd nog over turf, dit gaat er morgen echter wel uit. Verder is het gewoon leidingwater met biotopol 🙂
Oooo, vandaar dat je ph zo laag is😀

Waarom haal je het erweer uit? 😉
 
@Ruben01 Ik ga het turf eruit halen om de GH en PH wat te laten stijgen, zoals ik al zei komen er vuurgarnalen in (als eerste bewoners) en deze hebben het liefst een GH van 8-20 tog? kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor 😛
 
@Ruben01 Ik ga het turf eruit halen om de GH en PH wat te laten stijgen, zoals ik al zei komen er vuurgarnalen in (als eerste bewoners) en deze hebben het liefst een GH van 8-20 tog? kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor 😛
Klopt, dit kun je er ook voor gebruiken:
http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/saltyshrimp-bee-shrimp-mineral-gh.html


Maar het ligt eraan wat je wilt, wil je vissen die op kraanwater kunnen? Of wil je vissen die zacht-zuur water willem?😉
 
@Ruben01 zoals ik al zei ben ik er nog niet helemaal over uit wat ik aan aquarium vissen wil. Ik begin met een flinke school vuurgarnalen als de waardes stabiel genoeg zijn voor ze (met zo min mogelijk toevoegingen van vloeistofjes). De rest van het visbestand bouw ik daar dan omheen.
 
@Ruben01 zoals ik al zei ben ik er nog niet helemaal over uit wat ik aan aquarium vissen wil. Ik begin met een flinke school vuurgarnalen als de waardes stabiel genoeg zijn voor ze (met zo min mogelijk toevoegingen van vloeistofjes). De rest van het visbestand bouw ik daar dan omheen.
Tja, bij vuurgarnalen kunne heel wat vissen. Ik hebmje topic net gezien in samenstelling visbestand. Nog een tip: als je het gewoon makkelijk wilt houden met de waterwaardes, zou ik de tirf eruit halen, en vissen uitzoeken die op kraanwater kunnen, en een mooie gezelschapsbak maken.
Je kunt ook over turf filteren, en er bijv. een mooi Zuid amerikaans biotoop van maken, met zacht-zuur water. 😉
 
@Ruben01 het is wel de bedoeling dat het een flink beplant aquarium blijft. Ik zat zelf te denken aan een grote groep tetra's ofzo met vuurgarnalen en nog wat kleurrijke vrienden die er bij passen 🙂 naar ik heb nog even bedenk tijd eerst komen de vuurgarnalen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan