Wat is er nieuw

Wat kan ik mijn vissen allemaal voeren??

Simon21

Active member
Lid geworden
1 mei 2024
Leeftijd
24
Ik heb 5 goude chinese danio's, 3 guppen en een betta. Ze krijgen elke dag teraMin vlokken, en 1 keer per week algentabletten en 3 tot 4 keer met maand diepvriesvoer.
Ik wil graag een zo gebalanceerd mogelijke voeding geven. Zou ik ze nog wat groenten ofzo kunnen voeren??

ps: er zijn 2 vrouwtjesguppies met een mannetje, dus er zullen tzt ook wel babyguppies zijn.

Tja Guppen en een Betta? Hoe groot is de bak al is dit wel niet een antwoord op je vraag.

Wat heb je op je bodem dat je een algentablet voert?

Zou het bij vlokvoer/ fijn granulaat, gevriesdroogde muggenlarven/tubifex/artemia/watervlooien houden en 1x in de week iets van diepvries of levende artemia/watervlooien.
Je vissen die je opnoemt zullen niet met z'n allen op een komkommer af gaan komen om hem te verorberen.

Ik heb fijn grind en zand op mijn bodem, ik zal eens kijken naar levend voer....

Droogvoer bevat meestal eigenlijk al alles wat ze nodig hebben. 🙂 Diepvries erbij is ook prima. Dus dat doe je al heel goed denk ik. Groentedingen hoeven niet per se, vissen zijn wat dat betreft anders dan mensen.

Groentedingen hoeven niet per se, vissen zijn wat dat betreft anders dan mensen.
Dan hebben vissen een goede smaak doorgaans want ik ben ook niet zo van al dat konijnenvoer Gino ;))

rabbit eating GIF

je kunt ook zelf voer maken natuurlijk! dat doet het bij mij altijdt erg goed

450 gram roze of rode zalm uit blik mengen met 40 tot 50 gram spirulinapoeder in een pannetje gemengt heet laten worden en dan met 38 gram warme gelatine in een blender gooien samen met wat paprikapoeder (voor rode kleur voor de vissen). het hete mengsel in afsluitbare diepvries zakjes doen en zo aandrukken dat het ongeveer 3 mm dik is (zodat het later goed te snijden is). en dat dan in de diepvries leggen en bewaren.
zo heb je een voer dat hoog in de eiwitten zit en dat ook genoeg groen bevat en niet allemaal goedkope vulmiddelen bevat van kant en klaar droogvoer

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan