Wat is er nieuw

Wat mag dit nou weer zijn??

• Onderwerp starter Onderwerp starter EdwinLelystad
  • Startdatum Startdatum
E

EdwinLelystad

Guest
Goedemiddag.

Sinds 2 weken heb ik de 60 liter bak staan in te draaien.
Hier komen op den duur mijn cory albino jonkies in en de dwerggoerami jonkies (als die het overleven tenminste)

492124pene_0_84_hele_bak.jpg

Er zit nu nog niet veel in de bak...10 cristal red garnaaltjes sinds afgelopen zondag.
Als de garnalen zichzelf flink uitgebreid hebben dan komt er een kogelvis in(is niet mijn bak,van mijn vriend)

Nou was ik net op zoek naar de garnaaltjes en in die zoektocht zag ik bewegende speldenknopjes...dus ik de camera pakken en flink inzoomen.

914817pene_0_84_beesie.jpg

What the .... mag dit nou weer zijn dan?
Zelf denk ik iets van een muggenlarf of ander laag wezen..
Dan is het niet erg en laat ik ze lekker zitten...hebben de garnalen/vissen meteen wat te eten als ze in die bak terecht komen over paar weken.

Maar wat denken jullie dat het is?

Cyclops! 😀

Perfect visvoer, gevaarlijk voor pasgeboren jongbroed 🙂 Maar vooral perfect visvoer. Ik voer het zelf al jaaaaren aan al mijn vissen 🙂

hahaha..ok..weer wat geleerd.

Mag ik vragen waarom ze gevaarlijk zijn voor pasgeboren jongbroed?

Ik heb corydora albino van een week of 4
en dwerggoerami van 5 dagen oud.

Zijn volgens mij best jagertjes dus alles wat kleiner is dan de cyclops kunnen ze opeten,maar moet dus wel heel klein zijn 😉

2 weken indraaien is ook maar krapjes,heb je de waterwaarden steeds in de gaten gehouden?

Weet trouwens bijna zeker dat de plant met de lange sprieten op de achtergrond geen aquariumplant is.

@ seabait.

de bak is geheel gevuld met water uit mijn rio 180
1e week 25 liter
2e week weer 25 liter
en het filtermateriaal met de bacterien komt ook uit de rio.
Drijfplantjes en cabomba,waterpest komen ook uit de rio en ten slotte is er een klein deel van de riobodem als onderbodem gebruikt in de nieuwe bak (granulaat,geen voedingsbodem)

Dus vandaar dat de bak al veel eerder klaar was....maar ik houd wel elke dag de waardes in de gaten...
Die kleine bak draait dus wel lekker.

Tis vooral de rio die een klap heeft gekregen...

door de 2 breedingboxen aan de rio komt er natuurlijk heel veel vervuiling in de rio terecht.
Poedervoer van de corydora kleintjes
nibo fluid artemia van de dwerggoerami kleintjes.
beide hebben constante waterverversing dus die prut spoelt allemaal in de rio...en dan ben ik zo dom om gewoon nog veel te voeren aan de grote vissen,plus nog eens planten voeding toevoegen EN 25 liter water verversen....tja...das dom

Nu dus last van zweefalg in de grote bak...stom stom stom .

Die sprietenplant achterin lijkt me inderdaad geen aquariumplant en houdt het denk ik ook niet heel lang vol onder water..

Ik vind de inrichting wel heel erg grappig 😀

In dit geval kan ik heeeeeel makkelijk antwoorden.

Tis niet mijn bak!! hahaha.

Tis de bak van mijn vriend en die zet erin wat hij leuk vind.En ik moet zeggen....Ik vind het nog wel leuk staan ook nog.
Ik zit zo ongeveer 4 uur per dag te lezen op dit forum en internet om alles te leren maar mijn vriend kijkt gewoon wat ie leuk vind..zoekt dan 10 minuten op internet en POEF ja of nee....hahah wou dat ik zo snel kon beslissen.

Die sprietenplant hebben we bij een visafdeling van een grote tuincentrum gevonden,daar lag die netjes geheel onderwater dus gingen wij ervanuit dat het een ONDERwater plant zou zijn....We houden hem in de gaten..

Ik denk dat ik deze bak even een tijdje ga jatten...mijn dwerggoerami jonkies worden er met de dag minder lijkt het wel en ik hem GEEN IDEE waar ze blijven...papa is alweer bezig met een nieuw schuimnest..

Dus ik denk dat ik de dwergjes even een tijdje in de 60 bak zet (bruissteen uit natuurlijk) kijk of ze daar een nest kunnen maken.

Leuk bakje, ff offtopic, maar wat voor grote (nep?)steen zit er in de bak (lijkt graniet achtig)?

Dat is een JUWEL terrace rock ding.

wacht..ff link opzoeken.. :c

Duitse Juwel Site

Alleen is dit de graniet uitvoering...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan