Allen, graag jullie tips en adviezen voor het volgende:
In mijn main tank hebben 2 plantensoortjes problemen met ontwikkelen, en ik kom er niet echt achter wat het probleem nou is.
1 - Pogostemon erectus, geplant op 20 november (herplant medio januari naar lichtere plek omdat een plant waar deze naast stond het licht begon te blokkeren)
2- Rotala rotundifolia orange juice
Algemene info:
Bak Juwel rio 125 (netto 100-110 liter water)
Licht 10 uur per dag, op ong. 80% sterkte (juwel helialux)
Po4 meet ik wekelijks en hou deze op / vul aan tot 1,5
No3 meet ik wekelijks en hou deze op / vul aan tot 15
Co2 - lime-groene dropchecker
profito - 2x per week 10 ml
Dennerle voedingsbodem
Kleibolletjes bij de plantjes
Wekelijks 40 - 50% water verversing
Pogostemon erectus
Staat nu dus al 4 maanden in de bak. toppen zijn fel groen en vormt ook zijstekken, maar hij lijkt niet echt goed te groeien, en de bladeren aan de onderkant van de steel vallen uit.
Rotala orange juice
Staat nu 2 maanden in de bak. Plantje groeit in de hoogte en vormt ook zijstekken, maar de bladern blijven groen en ontwikkelen zich niet tot hoe de orange juice eruit hoort te zien.
Ik heb al geprobeerd de verlichting naar 100% te zetten, echter dan zie ik een toename in baardalg, dus dat heb ik weer terug gezet.
Planten staan beide goed in het licht.
Wat mis ik hier? Ik hoop dat jullie kunnen helpen, het zijn beide erg mooie plantjes als ze het goed doen, dus ik hoop dat ik ze aan de praat krijg.
FOTO's:
In mijn main tank hebben 2 plantensoortjes problemen met ontwikkelen, en ik kom er niet echt achter wat het probleem nou is.
1 - Pogostemon erectus, geplant op 20 november (herplant medio januari naar lichtere plek omdat een plant waar deze naast stond het licht begon te blokkeren)
2- Rotala rotundifolia orange juice
Algemene info:
Bak Juwel rio 125 (netto 100-110 liter water)
Licht 10 uur per dag, op ong. 80% sterkte (juwel helialux)
Po4 meet ik wekelijks en hou deze op / vul aan tot 1,5
No3 meet ik wekelijks en hou deze op / vul aan tot 15
Co2 - lime-groene dropchecker
profito - 2x per week 10 ml
Dennerle voedingsbodem
Kleibolletjes bij de plantjes
Wekelijks 40 - 50% water verversing
Pogostemon erectus
Staat nu dus al 4 maanden in de bak. toppen zijn fel groen en vormt ook zijstekken, maar hij lijkt niet echt goed te groeien, en de bladeren aan de onderkant van de steel vallen uit.
Rotala orange juice
Staat nu 2 maanden in de bak. Plantje groeit in de hoogte en vormt ook zijstekken, maar de bladern blijven groen en ontwikkelen zich niet tot hoe de orange juice eruit hoort te zien.
Ik heb al geprobeerd de verlichting naar 100% te zetten, echter dan zie ik een toename in baardalg, dus dat heb ik weer terug gezet.
Planten staan beide goed in het licht.
Wat mis ik hier? Ik hoop dat jullie kunnen helpen, het zijn beide erg mooie plantjes als ze het goed doen, dus ik hoop dat ik ze aan de praat krijg.
FOTO's: