Wat is er nieuw

Wat moet ik doen als ik vissen kwijt wil ?

Crash Cowboy

Well-known member
Lid geworden
9 oktober 2014
Binnenkort start ik met mijn nieuwe aquarium. Ik wil daar graag maanvissen in gaan houden.

In mijn oude bak (Rio 125) zwemmen nu vrolijk 20 kardinalen en 10 kegelvlekken. Die kunnen i.v.m. de maanvissen niet verhuizen naar de nieuwe bak. De Rio wordt ontmanteld.

Vraag: wat doen jullie met oude vissen ? Zijn er mensen die daar belangstelling voor hebben ?

Gewoon op marktplaats zetten, meestal raak ik ze alleen gratis kwijt maar dat is dan omdat ik geen hele scholen verkoop maar 1 van die 2 van die en 5 van die (ik noem maar wat) 😀

je kunt ze hier ook in de sectie aangeboden plaatsen natuurlijk.

Als het echt niet lukt, er bestaat een vissenopvang.

Crash Cowboy zei:
In mijn oude bak (Rio 125) zwemmen nu vrolijk 20 kardinalen en 10 kegelvlekken. Die kunnen i.v.m. de maanvissen niet verhuizen naar de nieuwe bak.

En waarom kunnen die dan niet mee verhuizen? Ik zie geen problemen in de combinatie kardinalen en maanvissen. Kegelvlekken zou ik zo snel niet weten. Maar het is misschien slim om daar eerst naar te kijken voordat je vanalles gaat verkopen, dat komt de vissen ook niet ten goede.

Kardinalen kunnen soms een snack worden maar ik denk dat kegeltjes hoog genoeg zijn om niet asl maanvissen lunch te eindigen

Ik vind dat op het moment dat je een levend iets aanschaft, dieren, maar ook planten. JIJ de verantwoording over deze organismen hebt. JIJ bent er dus verantwoordelijk voor dat ze een goed leven hebben. Kan je er dus niet meer voor zorgen moet JIJ er voor zorgen dat iemand anders dat gaat doen. Echter is verhuizen nooit zo positief en een hoop stress komt er bij kijken. Daarom ben ik van mening dat als je vissen aanschaft je zal moeten onderhouden tot ze sterven. Echter als jouw aquarium de vis meer kwaad dan goed gaat doen, ivm met medebewoners of te klein of stuk of ...

Dan kan je naar een oplossing gaan kijken of je vis ergens anders kan worden ondergebracht. Ik vind dan wel dat JIJ nog steeds de verantwoording over de vis draagt en dat je dan ook goed moet kijken waar jouw visje terecht komt. Verkoop je vis op marktplaats maar ga 'm zelf brengen. Dan weet je waar je vissen terecht komen en houd je er zelf ook een goed gevoel aan over.

P.S. als je nog van je kardinalen af wilt. Wij hebben nog wel ruimte in onze 2 meter 😉.

mvg Jorrit

Bedankt allemaal. En Vuvuzela: helemaal mee eens hoor. Vandaar deze vraag.

In Delft zit een vissen asiel (geen grap). Ook voor tijdelijke opvang kan men daar terecht.

Zeker geen grap zaten tot voor kort bij mij bijna letterlijk om de hoek.

Beste leden,

we hebben enkele berichten moeten verwijderen. Zomaar adverteren in iemand zijn/haar topic is totaal niet gewenst. We hebben een apart gedeelte daarvoor. Hier zijn wel regels aan verbonden, iets wat geen reden is om dan maar ergens anders op het forum te gaan adverteren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan