wat moet ik doen nieuwe maanvissen worden verjaard


R

roygie

Guest
ik had altijd koppeltje maanvissen.
al jaren samen nu is er vorige week een overleden en nu heb ik er 4 bij gekocht.
maar de oude maanvis jaagt de nieuwe steeds weg.
dan kantelt die helemaal op zijn kant en valt hij de anderen aan.
heb ze nu 3 dagen bij elkaar in zitten maar valt ze nog steeds aan en jaagt ze weg.

word dit nog beter of wat kan ik het beste doen ?
 
Rangordegevechten bij wijzigingen in de samenstelling v/d groep. Normaliter gaat dit weer weg als de rangorde is bepaald, maar het kan met slachtoffers gepaard gaan.

~ Ivo
 
oke want die andere 4 zijn iets kleiner en doen niets terug maar toch blijft die nu al 3 dagen achter ze aan gaan en verjagen

moet ik dit gewoon door laten gaan en hopen dat het een keer ophoud ? of kan ik daar nog wat anders aan doen?
 
Hebben de andere maanvissen een mogelijkheid om zich te verschuilen?

Anders gezegd: is je aquarium groot genoeg voor vier maanvissen?

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Als dat nog steeds dat aquarium van 100 x 50 x 50 is, dan is het al eerder tegen je gezegd dat dat aquarium eigenlijk te klein is voor maanvissen, en nu zet je er toch weer bij. Dat is vragen om problemen lijkt mij
 
bak is 130x50x50 met 5 maanvissen er in 4 kleiner en 1 wat grotere
en 5 algeneters a 4 cm en groepje xxl kardinaal van 15 stuks

er zijn wel veel verstop plekken zowel tussen het hout als planten voor elke vis zoon 5 6 verstop plekken per vis dus aan verstop plekken geen gebrek lijkt mij

(de 100x50x50 bak is mijn bak in de woonkamer met kardinaal tetras kegelvlekjes en vijfsteepbarbeeltjes en wat bodem visjes)

heb deze bak nu enkele weken in gebruik heb deze maanvis er in gezet nadat de andere overleden is dus vandaar dat die nog wel bij het andere forum er op staat maar zit dus inmiddels al in andere bak

en toen heb ik er wat later 4 andere bij in gezet
 
Kan je een tot van je bak plaatsen?

Hobbygroet,
Jos Hut
 
1,30*50*50 Houd niet over maar moet mits de boel goed ingedeeld is wel kunnen met

een gesettelde groep. Maar zoals al gezegd nieuwe bijplaatsen kan weleen sfout uitpakken.
 
Foto van de bak, zoals Jos voorstelt , zou handig zijn.
 

Terug
Bovenaan