Wat is er nieuw

Wat moet ik mijn jonge ancistrussen voeren?

lottejansennnn

New member
Lid geworden
19 juli 2024
Berichten
3
Leeftijd
24
Ha allemaal,

zoals de titel zegt:
Ik heb jonge ancistrussen, maar de vorige x gingen ze snel dood en ik denk doordat ze te weinig voedsel hadden. Ik heb niet veel alg en ik geef wel algentabletten en komkommer soms, maar omdat de ouders + garnalen daar veel op zitten, hebben de kleintjes volgens mij weinig te eten. Als ik wat vlokken naar de bodem laat zinken zijn ze ook in no time op.
Wat kan ik ze het beste geven?

Dank!
 
De beste garantie om ze gevoerd te krijgen is om ze apart te zetten. Dus in een andere bak, of je kunt werken met een tussenschot of los bakje/net dat je in je aquarium hangt.

Ik kan me voorstellen dat dat misschien lastig te doen is, nu ze al vrij rondzwemmen... Dan gaan inderdaad de grotere vissen er met het eten vandoor.

Wat betreft het voedsel, je kunt gerust normaal vissenvoer geven i.p.v. algentabletten en groenvoer. De jonkies hebben veel voedingsstoffen nodig, met name eiwit, en dat zit niet zoveel in het groene spul.
 
Op een paar plaatsen ipv één plaats kan ook helpen. De oudere vissen kunnen niet overal tegelijk zijn.
 
Bedankt voor jullie reacties!! Ik kan ze bij de dierenwinkel terug brengen zodra ze een cm of 2 zijn zei hij, maar als hier iemand ze wil hebben is dat ook prima. Ik woon alleen wel in Zeeland, beetje een uithoek 😜
 
Misschien wil Ruinemans bv ze wel kopen.
Een groothandel, ver weg ook nog, die een paar ancistrusjes gaat kopen van een consument?

No Way Reaction GIF
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan