Wat moet ik nu doen??


B

bubbelvisje

Guest
Misschien hadden jullie het al eerder gelezen; maar ik heb 3 sluierstaarten. Ik zocht dus een nieuw (groter) aquarium. Die heb ik nu ook gevonden. Maar het is een aquarium van iemand die niet goed meer voor zn sluiers kon zorgen. Dus zijn sluiers zitten er ook bij (3). Maar hij heeft er ook 2 algeneters bij zitten , en guppen (wat volgens mij helemaal niet mag.) Maar dat is nog niet het enigste de bak word dan te vol met mijn sluiers er ook nog bij. Dus ik ga de guppen en de algeneters naar een andere tropische bak doen die ik morgen klaar ga maken. Maar morgen komt het nieuwe aquarium ook. Maar je moet een aquarium eerst 2 weken laten staan met water, plantjes enz. Maar van sommige hoor ik ook; nee joh je kan ze er al meteen in doen. Nu is mijn vraag dus; Kan ik de visjes er al meteen in doen? (guppen,algeneters), zo nee wat moet ik dan doen?
 
Waarom stel jij een vraag,als je het antwoord al weet?

Ja, je moet een aquarium eerst 2 weken laten staan met water, plantjes enz

Ja, als je die helemaal leeg haalt, begin je overnieuw. dus in draaien.

Zet je ze er gelijk in, dan moet je het water regelmatig verversen.

Vind je en beetje raar om een bak te nemen ,waar er ook al vissen inzitten.
 
Ik zou hem zelf langer als 2 weken in draaien

Omdat je bij de 2de week nitriet piek
krijgt
 
Mijn vraag was of het mocht omdat ik van sommige ja en van sommige nee hoor:)
 
Als je ze er niet direct in zet heb je ook een probleem, dus je kan ze er beter in zetten, het water dagelijks testen met een druppeltest (met name no2), veel verversen en er een hoop planten in zetten. Knijp ook wat filtermateriaal van je oude filter uit in de filter die op de nieuwe bak komt.
 
Das een hoop gedoe:)
 
Ja,is een hoop gedoe.
Is wel nodig om het tot een goed eind te brengen,he.
 
50% verversen per dag, zo een 3-tal weken lang.
Is inderdaad een hoop gedoe maar hey, welkom in de hobby :).
 
Ik hoop dat dit ondertussen opgelost is na een half jaar :D
 
Hoe groot is je nieuwe bak?
 
oeps :D dacht dat dit recent was :D
 

Terug
Bovenaan