Wat past bij Chindongo Saulosi?


ONiel

Well-known member
Lid geworden
22 september 2020
Berichten
206
Leeftijd
25
Hallo

Ik heb momenteel 3m/6v Chindongo Saulosi in mijn 200l Aquatlantis Splendid 100.

Oorspronkelijk was ik aan het denken 1m/2v nkhata bay white's er nog aan toe te voegen. Maar ik vroeg me af of ik ook andere mogelijkheden had.
Bijvoorbeeld:
  • Labidochromis chisumulae
  • Aulonocara stuartgranti ngara mdoka
  • Cynotilapia Afra Hara Gallireya Reef
  • Aulonocara Kandeensis
  • Nog andere mogelijkheden?
 
Ik zou de 2 Aulonocara soorten niet overwegen. Dit zijn vrij rustige soorten en gaan het niet leuk vinden tussen de saulosi's. Vooral de Kandeensis staat bekend om zijn rustige karakter en heeft daarom ook andere rustige soorten om zich heen nodig.

Zelf zou ik dan kijken naar de Cynotilapia, vind ik persoonlijk iets sprekender ook qua karakter zou hij prima bij de saulosi's kunnen.

Gr. Ed
 
Ik heb zelf een Saulosi Speciaal aquarium. Omdat helaas de aanwaas(logisch gezien de wildpopulatie) van nieuwe Saulosi nihil is ben ik noodgedwongen op zoek gegaan naar vissen voor erbij. De aangeboden Saulosi zijn de laatste jaren in kwaliteit namelijk niet om aan te zien. Gelukkig heb ik toevallig in Duitsland weer wat mooie na kweek op de kop kunnen tikken deze week. Maar goed we dwalen af: Buiten wat Synodontissen op de grond heb ik gekozen voor: Labidochromis caeruleus Nkhata Bay "White". Eigenlijk wat je dus zelf ook aangeeft maar dan heb je een beetje een beeld er bij hoe het samen gaat
Ze zijn net wat rustiger dan de Saulosi maar als het er op aankomt staan ze hun mannetje. Voor de rest leven ze in vrede met elkaar. Hier wat foto's dan heb je een idee:

Op de eerste foto is hij nog een stuk kleiner dan de andere foto's. De eerste foto is een jaar oud de rest is recent.
 

Bijlagen

  • W.jpeg
    W.jpeg
    48.7 KB · Weergaven: 130
  • IMG_20220211_102043.jpg
    IMG_20220211_102043.jpg
    161.4 KB · Weergaven: 132
  • IMG_20220211_094430.jpg
    IMG_20220211_094430.jpg
    274.2 KB · Weergaven: 138
  • IMG_20220211_092956.jpg
    IMG_20220211_092956.jpg
    292.2 KB · Weergaven: 137
Nkhata bay white was inderdaad ook mijn 1e keus. Maar in Belgie echt nergens nergens nergens te vinden. De winkel waar ik kwam heeft ook liggen zoeken bij verschillende leveranciers maar nergens te vinden. Ik heb er nu wat zebra's bijgedaan.
 

Terug
Bovenaan