Wat te doen aan vlokreeftjes in garnalenbak?


Zoobaby2310

Member
Lid geworden
17 januari 2017
Berichten
21
Leeftijd
31
Goedemorgen!

Ik heb sinds een weekje een nieuwe bewoners in mijn (vuur)garnalenbakje (15liter).
Nu is mijn vraag zijn deze zogenaamde vlokreeftjes schadelijk voor mijn garnalen? zoja hoe kom ik er van af?
Alvast bedankt voor jullie hulp:)


IMG_1056.JPG
IMG_1056.JPG
IMG_1190.JPG
IMG_1200.JPG
 
Zover ik weet kunnen die geen kwaad maar kun je ze anders niet met een slangetje uitzuigen? Dat deed ik weleens met de mosselkreeftjes in het verleden.
Of een vis tijdelijk erbij zetten want die smult er vat wel van.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Welke visje raden jullie aan? ik heb wel twee hoog zwangere garnalen zitten en wil graag voorkomen dat ze opgegeten worden door het visje:)
 
hoeft niets groots te zijn hoor. zoiezo is 15 liter al te klein voor de meeste visjes. Het beste lijkt mij dat je een visje neemt die je op "visite" kan lenen van iemand. Zodat hij/zij hierna terug kan naar de eigenaar of LFS
 
Mijn vriendin heeft een bak met verschillende vissen:) wat raden jullie aan een guppy man/vrouw of Corydoras habrosus mini/normaal?
 
Als je geen baby garnalen hebt dan kan het maar net geboren garnalen worden door vrijwel alle vissen opgegeten.
 
Lekker laten zitten, zijn grappige beestjes (misschien wel leuker dan garnalen) en het enige effect dat ze hebben op de garnalen is dat ze concurreren om het eten. Geen probleem dus als je voldoende voert.
 
Dat vraag ik me ook af:stom: heb werkelijk waar geen idee
 

Terug
Bovenaan