Wat is er nieuw

Wat te doen? Graag tips!

samgeusens

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2008
Berichten
59
Locatie
Nijmegen
Ik heb net mijn aquarium gevuld (260 liter) want ik ga een plantenbak beginnen. Ik wil er veel planten in.

De waterwaardes van het water wat er net in zit zijn:
PH: 6.8
KH: 0
GH: 16
NO2: 0
NO3: 0

Nu mijn vraag; wat is het beste om (gezien deze waardes) te doen en hoeveel bellen CO2 moet ik straks toevoegen?
 
Hoe heb je dit gemeten? Kh o en Gh 16?
 
Met een oude strip. Heb nog geen andere manier om het te meten. Enig idee wat ik met de Kh/ph moet doen?
 
Voor ik ook maar iets zou dan,zorg dat je precies kunt meten.Reageren op deze meting gaat grandioos mis.Dus of een goede set aanschaffen of bij een mede aquariaan of mss een aquavereniging om hulp vragen.
 
Precies. En vooralsnog de bak gewoon lekker laten indraaien.
 
Ik laat aanstaande zaterdag het water testen bij een aquariumwinkel hier in Nijmegen.
 
Kijk hoe ze het doen,en met druppels of strips.En schrijf de waarde op." Alles was oke zeiden ze",kan namelijk niet.
 
Maar om eerlijk te zijn heb je er niks aan,je bak staat pas.Wacht 3 weken omdat je wilt handelen op je waterwaarden.
 
Excuus, de Kh moet 4 zijn!
 
Je kunt het beste zelf verschillende druppeltesten aanschaffen, los of in een verzamelkoffertje.

Stripjes Zijn niet nauwkeurig ook niet als ze nieuw zijn.

In de lfs testen ze vaak even snel tussendoor. En niet eens altijd met druppels.

Om je bak goed te krijgen zul je regelmatig je water willen testen, om dan iedere keer naar de lfs te gaan is een behoorlijk gedoe. Er is zelfs kans dat je waterwaarden onderweg naar de lfs al veranderen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan