Wat te doen met Aqua40?


nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Berichten
2,963
Leeftijd
25
Locatie
Vlaardingen
Ik heb nu een aqua40 met garnalen en slakken, subtropisch. Maar planten willen bij mij niet echt en garnalen zijn ook niet helemaal mijn ding.

Wat zouden jullie doen met een aqua40?

Ik heb al een idee;

Een Tanga bakje voor 1 lamprologus occelatus 'gold'. Aangezien slakkenhuis cichliden niet echt veel zwemmen, maar meer boven de schelpen hangen denk ik dat dit misschien wel kan.

Dat lijkt mij eigenlijk de enigste mogelijke bak met iets anders dan garnalen.

Hebben jullie nog idee�n voor zo'n nano bakje?
 
Zelfs voor ��n vis lijkt 40 liter (neem aan dat het 40 liter is) aan de kleine kant. Ik zou in een Aqua40 alleen garnalen of sierslakken huisvesten. Of gebruiken als tijdelijke kweekbak voor de eerste paar weken.

Ik kan me haast niet voorstellen dat je garnalen niks aan vindt. Er valt heel wat te kiezen, je kan het jezelf zo makkelijk of moeilijk maken als je wilt. Ik vind kleine(re) bakken moeilijker om in te richten, misschien kan je daar wel een uitdaging in vinden?

En anders als reserve houden, voor je wee thet maar nooit.
 
Zou ik niet doen, Niels. Een zo'n Lamprologus vind ik toch wat sneu.

Waarom niet een klein groepje van deze kleine jongens? Dat mag zelfs van AquaVISie ;-)

Heterandria formosa
 
Zelf ga ik er dwergkreeften in houden, maar misschien lijkt dat te veel op garnalen.
 
Is 25L, geen 40 ;).

@Jacobus; die lijken me juist wat groot en druk?

Mag ik ook weten waarom je dat sneu vindt? Ik heb nl. geen ervaring met deze vis dus ben benieuwd :).
 
Een aqua40 is met inrichting rond de 23 liter en meestal nog wat minder en is ook heel wat anders dan de 40cm waar aquavisie het over heeft met de formosa ;)
 
Ik heb de formosa in m'n garnalenbak, ze zwemmen best wel veel ;)
 
Juist daarom is 40cm al krap laat staan een aqua40!
Zo'n bakje is gewoon niet geschikt voor vis.
 
Badis Badis? of zit die ook te klein?
 
Weet ik Thomas maar ik dacht ga ook maar baar de bekende weg vragen ;)
 
Badis badis, kleine killi's � kaap lopez, 1 siamese kempvis man, epiplatys annulatus, 1 dwergkogeltje, kleine rasbora's, 3 dwergknorgoerami's of een tweetal bijtjes(brakwater)?

Aqua 40 zijn eigenlijk net niks, in feite een vierkante vissenkom met filter en verwarming.
 
Ocellatus zou ik echt niet doen! Zwemmen stiekem nog best veel hoor ik vind 60cm eigenlijk al te klein voor dit mooie visje en alleen houden moet je echt niet doen!
 
Seabait zei:
Een aqua40 is met inrichting rond de 23 liter en meestal nog wat minder en is ook heel wat anders dan de 40cm waar aquavisie het over heeft met de formosa ;)

Ik was in de war met zo'n echt 40-centimeterbakje. Je hebt gelijk, Seabait, toch wat krap..
 
Bakje haal ik leeg, dan heb ik alle tijd om te brainstormen ;).

Bedankt voor de idee�n! :D.
 
dwergknorgoeramis zou ik niet doen aangezien ze het beter doen vanaf 60 cm vind ik, beter nog in 80 cm.
 
Dwergkogelvis zou ik niet doen, vervuild erg veel.
Misschien cpo?
 
Is inderdaad te klein voor een dwergkogelvis!
 

Terug
Bovenaan