Wat is er nieuw

Wat te doen met de kh waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter Syl1990
  • Startdatum Startdatum
S

Syl1990

Guest
Ben me aquarium aan het opstarten
En ondanks ik me best veel heb ingelezen loop ik alsnog tegen veel dingen aan

maar nu even specifiek de kh

ik gebruik een aqua soil die de ph en kh verlaagd
Dat is prima maar de kh is nu 1
Nu wou ik dus een waterwissel gaan doen
Maar dan verstoor ik de opbouwende bacterie cultuur
Dus wat moet ik nu doen
Het zo laten en dat wachten tot er een balans ontstaat of toch een week lang elke dag een waterwissel van 50%

Als je dat moet doen volgens de gebruiksaanwijzing dan zou ik dat doen. Veel bodems bevatten nogal wat nh3/4 en dat verwijder je met de wissels.

Als je dat moet doen volgens de gebruiksaanwijzing dan zou ik dat doen. Veel bodems bevatten nogal wat nh3/4 en dat verwijder je met de wissels.
Heb gisteren de nh3 gemeten en die gaf 0 aan

Je bak moet zich stabiliseren, daarom zou ik nog even niets doen.
En dan elke dag de nh3 meten zodra die gaat stijgen actie ondernemen?

Dat klopt, maar je kan dan nog altijd beter de boel zich laten stabiliseren zodat er meer betrouwbare meetresultaten zijn om je pas dan te bekommeren om de nh3/4 resultaten. Waarop je dan kan beginnen met de waterverversingen? Dat zou toch mijn keuze zijn.

Ja ik ga alleen af wat ik hoor en lees over dat soort bodems en dat het dan wel verstandig is om de verversingen te doen zoals is aangegeven maar goed zoals zovaak zijn er meer wegen die naar Rome leiden😉

Dat klopt, maar je kan dan nog altijd beter de boel zich laten stabiliseren zodat er meer betrouwbare meetresultaten zijn om je pas dan te bekommeren om de nh3/4 resultaten. Waarop je dan kan beginnen met de waterverversingen? Dat zou toch mijn keuze zijn.
Word een lastige keuze dit
Heb het 1 en ander opgezocht
Tropica raad zelf aan 2 x in de week een waterwissel te doen van minimaal 25-50%
Dit vanwege de nh4 in de bodem

Ja ik ga alleen af wat ik hoor en lees over dat soort bodems en dat het dan wel verstandig is om de verversingen te doen zoals is aangegeven maar goed zoals zovaak zijn er meer wegen die naar Rome leiden😉
Het is een lastige keuze
Ik zit er aan te denken een middenweg te nemen
1 x in de week een waterwissel van 50%

Word een lastige keuze dit
Heb het 1 en ander opgezocht
Tropica raad zelf aan 2 x in de week een waterwissel te doen van minimaal 25-50%
Dit vanwege de nh4 in de bodem

Als zij dit adviseren is het misschien beter om, zoals John dat ook al zei, hun raad op te volgen.

Als zij dit adviseren is het misschien beter om, zoals John dat ook al zei, hun raad op te volgen.
Oké dan gaan we morgen de waterwissel doen
Ik heb inmiddels een verloop voor de kraan en een lange slang dus zal zo gedaan zijn

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan