Wat te doen met het aquarium


Melkie

Well-known member
Lid geworden
5 april 2022
Berichten
189
Leeftijd
42
Heb hier een aquarium staan, staat al een tijd en draait netjes en stabiel. Gaat om een bakkie van 39 breed, 22 diep en 36 hoog, inhoud van 30L.
Door een wijziging van plannen zit hier momenteel alleen een zebra slak in en tig tal platte posthoornslakken :D
Zodra het nieuwe aquarium ingedraaid is, gaat de zebra verhuizen en komt dit aquarium vrij. Zonde om leeg te halen en speel al een tijd met het idee om er garnalen in te houden of iets anders wat erin kan.
Twijfel alleen aan de huidige opzet of dit wel een geschikte indeling is voor garnalen of andere bewoners? Zoals te zien op de foto, groeien de planten als kool en best zonde om deze eruit te moeten halen, daar deze niet naar het nieuwe aquarium mee verhuizen.

Wat kan ik hier het leukste/beste mee doen waarin een toekomstige bewoner(s) (garnalen, kreeft, krab?) zich het best zullen voelen? Of is het al goed genoeg? Zoveel gelezen dat ik teveel ben gaan twijfelen.
Filter zal er sowieso wel uitmoeten denk ik, niet geheel garnaal proef. :rolleyes:
 

Bijlagen

  • DSC_1536.JPG
    DSC_1536.JPG
    627.2 KB · Weergaven: 74
Met bv een HOB filter of mini pat kun je er prima garnaaltjes inhouden.
 
Met bv een HOB filter of mini pat kun je er prima garnaaltjes inhouden.
Ook zoals het nu is qua dichte beplanting e.d.? Ben nogal in de veronderstelling dat de beplanting wat lager zou "moeten" of dit dit meer zodat je de garnalen daadwerkelijk ziet ipv spoorzoeker spelen?
HOB gaat bij deze bak helaas niet lukken. Alhoewel, als ik er japonica insteek dan zal dit filter wel kunnen blijven, is een Oase BioPlus maar denk zelf dat het aantal liter te weinig is voor een groepje japonica
 
Juist een mooi bakje voor een groep garnalen mede door de veelzijdigheid aan planten. Als de groep groot genoeg is en geen rovers in komen ga je ze echt wel zien is mijn ervaring, zou me dan ook niet zo druk maken om het filter voor de aanzuigende zou je fijn filtermateriaal kunnen doen dan gaan ze er niet zo snel in
 
Juist een mooi bakje voor een groep garnalen mede door de veelzijdigheid aan planten. Als de groep groot genoeg is en geen rovers in komen ga je ze echt wel zien is mijn ervaring, zou me dan ook niet zo druk maken om het filter voor de aanzuigende zou je fijn filtermateriaal kunnen doen dan gaan ze er niet zo snel in
Dank voor de geruststelling hierin. Het is meer een plantenbak geworden, groeit als kool. Voor rovers hoeven ze niet bang te zijn, komt niks anders in de bak is die veels te klein voor.
Goed idee, kan er voor de zekerheid inderdaad iets van filtermateriaal of een panty overheen trekken :)
 

Terug
Bovenaan