Wat is er nieuw

Wat te doen met mijn lotus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Inuz
  • Startdatum Startdatum
I

Inuz

Guest
Ik heb een mooie rode lotus. Nog wat klein, maar het komt wel 😉
Ik heb hem gekocht van iemand en toen kreeg ik een bolletje met een paar blaadjes er aan. De blaadjes stierven al vrij snel af en er kwam een nieuw plantje aan. Nu zijn er 3 uitlopers.
Nu mijn vraag; Hij is op zich vrij klein, kleine blaadjes en heel laag. Is het beter voor de plant om de drie plantjes apart te gaan zetten? Of heeft het plantje gewoon een bepaalde leeftijd/grote bol nodig om grotere bladeren aan te maken?
Het oorspronkelijke bolletje doet nu niks meer, alleen de uitlopers zitten er nog aan vast. Kan ik daar nog wat mee doen? Moet ik die laten zitten of afknippen en weggooien? Of kan daar weer wat uitkomen?

Het plantje zelf, Ik vind hem er wel mooi uit zien. Maar wel erg klein.
DSC07935_zpsf58857ff.jpg

Het oorspronkelijke bolletje, heeft ook geen wortels voor zover ik kan zien. Die had hij wel, maar die zijn ook afgestorven?
DSC07936_zps0e79fd38.jpg

Hij staat wat diep geplant, en heeft klei nodig. Heb je dat in de bodem gestopt?

Hoezo diep?
Ik had het bolletje boven de grond, met een stekertje vast gezet. Dat wat nu blaadjes heeft heeft zichzelf geplant, dus zal wel goed zijn dan toch? Misschien is de foto ook niet helemaal duidelijk. Maar hij zweeft als het ware boven de bodem, dan gaan de wortels in het zand. Bolletjes zijn het nog niet echt bij de plantjes. Alleen dus die ene grote, waar niks aan zit..
Ja ik heb kleibolletjes er omheen gedaan, stuk of 4 😉

Edit: wat is het eigenlijk? een bol of een knol? Leek mij een bol namelijk...

Oke, dan zie ik het niet goed.

Of je het zo laat staan of de plantjes apart zet maakt volgens mij weinig uit.

De knol zeker niet weggooien, daar blijven nieuwe plantjes uitkomen.

Dus die kan ik ook in de garnalenbak doen? Want er lijkt nu de laatste weken weinig leven in te zitten..

Bij mij duurde het ook even totdat de lotus ging groeien..

Ik heb altijd de bol laten zitten en alleen zwakke/dode blaadjes verwijdert...

Nu (6 maanden later) moet ik elke week 10+ bladeren weg knippen,zo hard dat de lotus groeit!!

Kijk maar in mijn album,als ik het niet bij hou,groeit mijn hele bak vol..haha..

Ik zou dus zeggen,lekker laten staan,komt goed!

Mtt.

Volgens mij bedoelde Ineke dat er wat weinig leven in de knol zit?
Bij mij weten houden dit soort plantjes zo af en toe eens een rustpauze > gewoon lekker in die garnalenbak stoppen, kleibolletje eronder en (mogelijk veel) geduld hebben.

~ Ivo

Ja dat bedoelde ik Ivo, hij heeft 3 uitlopers gemaakt en die knol/bol (volgens mij is het een bol, maar dan moet ik hem door midden gaan snijden 😛 )
Ik gooi hem wel in de garnalenbak. Zit akadama in, dat is toch klei, kleibolletjes niet nodig? was niet van plan om daar plantenvoeding in te gaan doen...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan