wat te doen met verhouding man/vrouw guppies na een ziekte?


A

Alexooo

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb pas een visziekte gehad onder mijn guppies. Inmiddels zijn er nog maar twee over...
Nu ben ik bij de dierenwinkel geadviseerd om pas weer nieuwe vissen te kopen als de ziekte sws een week uit de bak is. Nu is alleen het probleem dat ik twee vissen over heb, namelijk een mannetje en een vrouwtje. Nu klopt de verhouding man/vrouwtjes niet meer. Maar is het verstandiger om een nieuwe te kopen zodat de verhouding goed is. Of moet ik ze een week samen laten zwemmen en dan pas een nieuwe kopen...
Hoop dat iemand me kan helpen.
Groeten Alex
 
Voorlopig nog geen vissen kopen.

Hoe weet jij dat je bak vrij is van ziektekiemen?
Hoe groot is de bak,en hoeveel vissen zaten erin?
 
Je kon vrij duidelijk zien als een visje ziek was. De staartvin en rugvin werden heel dun. Haast samen geknepen. Ook zwommen ze heel raar.
nadat het laatste visje met die ziekte dood was moest ik een week wachten. Als er dan nog een ziek was, dan kon je dat in die week al wel zien. Als dit niet het geval is, dan kan ik ervan uitgaan dat de ziekte weg is.
Dit werd mij verteld in de dierenwinkel.
Ik had 6 volwassen guppies, ongeveer dertien jongvolwassenen en tien pasgeboren visjes.
Ik heb vlak voor dat ik de ziekte zag, net 3 nieuwe vissen gekregen. We vermoeden dat die een ziekte bij zich hebben gehad. Je kon deze ziekte trouwens niet zien in mn waterwaardes volgens dierenwinkel.
Ik heb trouwens een juwel 60cm x 30cm x 30cm

Wat moet ik nu doen met dat mannetje en vrouwtje?
 
Ik zou niks doen, aantal vissen wat je nu hebt is al vrij hoog voor de bakmaat. De jongvolwassenen gaan paren voor je het weet en dan is 54 liter veel te klein.
 
Frambozen haai,
Die vissen heb ik al niet meer. Die zijn dus allemaal dood.
Heb alleen 1 mannetje en 1 vrouwtje over.
 
Ooooh... dus hier het bewijs, ik moet echt dringend naar de Pearl....

Als dat het enige is wat er in je bak zit, alleen die 2, zou ik het nog even een week of 2 aanzien om te kijken wat er gebeurt en daarna zou ik je bestand weer gaan aanvullen. Maar eerst even een paar weken aanzien. Anders koop je straks nieuwe vissen en zit je over 2 weken weer met een massaalsterfte. Als je naar de dierenwinkel gaat, check dan eerst of er geen dode vissen in hun bakken op de bodem liggen. Mocht dat wel zo zijn, zou ik daar geen vissen uit meenemen.
 
Oke, bedankt voor advies.
Even een poosje wachten dan maar.
 
Ik kwam even meedelen dat alles weer helemaal goed is :D
Mannetje en vrouwtje hebben beide overleeft. Ze hebben alweer mooie jonkies.
Ook zit er net een schooltje vuurneons bij en die doen het goed samen met de guppen
 

Terug
Bovenaan