Wat is er nieuw

Wat te doen na een Waterwissel

• Onderwerp starter Onderwerp starter PvdV
  • Startdatum Startdatum
P

PvdV

Guest
Goedendag,

Wij hebben een Juwel Primo 110 LED aquarium, nu hebben wij net een 50% waterwissel gedaan na een paar dagen medicijnen kuurtje. Maar nu vragen wij ons af, na een waterwissel gaat er dan nog verder iets in, zoals sera aquatan, sera bionitrivec (deze hebben we gebruikt bij het opstarten van het aquarium) en Sera Ectopur dat hebben we gebruikt naast het medicijnenkuurtje. Of misschien ook andere producten?

Wij horen graag van jullie.

Paul en Do

Ik voeg na iedere waterwissel preventief Voogle toe, 10 ml op 100 l water. Hier zitten onder meer aloe vera en astaxanthine in, de laatste is een antioxidant. Dit middel ondersteunt de weerstand, ik bestel het tegenwoordig online.

In Nederland hoef je niks toe te voegen en leden die de EI volgen verversen wekelijks 50%.

Ik geef na 50% verversen een beetje plantenvoeding en easycarbo, verder niks.

Je kan zou even nog een paar dagen tot een week over actieve kool filteren om de laatste medicijnresten eruit te filteren, weet niet waarvoor je behandeld hebt. Als het iets tegen bacteriën was en je hebt je filter erin laten zitten kun je eventueel nog wat bacteriecultuur bijvoegen om het herstel te versnellen (al zijn de meningen over het toevoegen van bacteriën verdeeld). En bij dit laatste punt tevens handig even je NH4/NO2 in de gaten te houden.

Gr
Stefan

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan