Wat is er nieuw

Wat te doen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter de marte
  • Startdatum Startdatum
D

de marte

Guest
Ik ga binnenkort starten aan een zelfbouw bak van 250x75x75. Wat kan ik hier het beste op zetten kwa filters? 1 grote 2 kleinere of iets anders. Het wordt een midden Amerikaanse bak zonder planten. Komen cichliden in.
Alle techniek wordt weggewerkt. Graag adviezen
 
Wat dacht je van een Bioloog?

Met pompen weerzijde van de bak? Die het in het bioloog deponeerd.
 
Hoe groot dient zo,n bioloog dan te zijn?ik ben op dat gebied echt een leek🙂
 
Ong.een 1 m,bak met 5-6 compartimenten.

Als je Bioloog voor aquarium IN vult bioven,Goolge, Zie je VEEL meer toepassingen.

Aquarium bioloogfilter - Cichlidenkwekers


16 maart 2009 ... Een bioloog is niet meer dan een groot biologisch filter wat is gebaseerd op het
vermogen van de bacteriën, die er voor zorgen dat schadelijk ...
www.cichlidenkwekers.nl/aquarium-bioloogfilter/


Dit is een beste.
 
Ok�. Dank je wel. Zal eens kijken
 
Is dit ook uit hout te maken? De scheidingswandjes worden wel van glas
Kwa afmeting 120 lang 50 breed 40 hoog. Is dit voldoende?
 
Zo'n ding wordt in het engels ook wel een sump genoemd.

Alternatief is om zelf een paar filters te maken op basis van die blauwe opslag tonnen.
 
Ik werk op een timmerfabriek dus plaatmateriaal kost me weinig en ik heb cnc zaagtafels en frezen e.d tot mijn beschikking. Het aquarium en meubel wordt ook van hout maar dat zal ik wel posten in het juiste topic
 
Nu heb ik de bioloog berekent op 300 liter. Mijn vraag is nu hoe zwaar moet de opvoerpomp nu zijn? Ik las 1 tot1,5 keer het aantal liters. Is dit met of zonder bioloog geteld?