Wat is er nieuw

Wat te doen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter de marte
  • Startdatum Startdatum
D

de marte

Guest
Ik ga binnenkort starten aan een zelfbouw bak van 250x75x75. Wat kan ik hier het beste op zetten kwa filters? 1 grote 2 kleinere of iets anders. Het wordt een midden Amerikaanse bak zonder planten. Komen cichliden in.
Alle techniek wordt weggewerkt. Graag adviezen
 
Wat dacht je van een Bioloog?

Met pompen weerzijde van de bak? Die het in het bioloog deponeerd.
 
Hoe groot dient zo,n bioloog dan te zijn?ik ben op dat gebied echt een leek🙂
 
Ong.een 1 m,bak met 5-6 compartimenten.

Als je Bioloog voor aquarium IN vult bioven,Goolge, Zie je VEEL meer toepassingen.

Aquarium bioloogfilter - Cichlidenkwekers


16 maart 2009 ... Een bioloog is niet meer dan een groot biologisch filter wat is gebaseerd op het
vermogen van de bacteriën, die er voor zorgen dat schadelijk ...
www.cichlidenkwekers.nl/aquarium-bioloogfilter/


Dit is een beste.
 
Ok�. Dank je wel. Zal eens kijken
 
Is dit ook uit hout te maken? De scheidingswandjes worden wel van glas
Kwa afmeting 120 lang 50 breed 40 hoog. Is dit voldoende?
 
Zo'n ding wordt in het engels ook wel een sump genoemd.

Alternatief is om zelf een paar filters te maken op basis van die blauwe opslag tonnen.
 
Ik werk op een timmerfabriek dus plaatmateriaal kost me weinig en ik heb cnc zaagtafels en frezen e.d tot mijn beschikking. Het aquarium en meubel wordt ook van hout maar dat zal ik wel posten in het juiste topic
 
Nu heb ik de bioloog berekent op 300 liter. Mijn vraag is nu hoe zwaar moet de opvoerpomp nu zijn? Ik las 1 tot1,5 keer het aantal liters. Is dit met of zonder bioloog geteld?
 
Met! dus je komt op een 1700 liters 🙂 Zou hem wel ruimer nemen dan 1 tot 1,5 en voor de zekerheid zou ik er nog liever twee nemen als je de ruimte hebt. Ik zou denken aan twee pompen die minimaal 2000 rondpompen. Ohw ik zie dat je midders neemt 🙂 Dan mag je nog wel hoger gaan, komen vaak uit snelstromende riviertjes dus kunnen wel wat hebben.
 
Wat is het voordeel van 2x 2500 ten opzichte van 1 x 5000?? Pure interesse hoor. Ik heb hier geen verstand van en wil graag wat leren! De bioloog wordt 60 breed maar ik kan hem nog breder maken als dat nodig mocht zijn. Daarom wil ik eerst alles tot in detail uitzoeken voor ik begin. Dus er komen nog wel meer vragen haha
 
Na grondig gelezen te hebben denk ik dat ik een trickle filter voor mijn bioloog zet. Levert dit een positief effect op mijn filtering en zuurstofbijdrage of heb ik het verkeerd gelezen?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan