Wat is er nieuw

Wat vinden jullie hiervan ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wandels danny
  • Startdatum Startdatum
W

Wandels danny

Guest
mijn kleinzoon heeft een aquarium van +/- een 60 l. Met 3 sluiervissen erin en ik zou hem graag deze filter willen kopen Hydra 40 (zie foto) wat zijn de ondervindingen van deze filter ?

Danny

F07AAEAE-2FFC-4BD0-A509-30F40C968C0A_zpsekhiuk99.jpg

Hoewel ik zelf geen ervaringen heb met dit soort filters vraag ik me af of hij niet wat zwaar is voor een bak van 60 liter?
Uw kleinzoon treft het met z'n opa!

Hoewel ik zelf geen ervaringen heb met dit soort filters vraag ik me af of hij niet wat zwaar is voor een bak van 60 liter?
Uw kleinzoon treft het met z'n opa!

Dat hij zwaar is weet ik maar we zijn van plan om later toch een grotere aquarium te kopen, en ja ik heb maar een kleinzoon en ti’s nog nen brave ook 😎

Danny

Dat hij zwaar is weet ik maar we zijn van plan om later toch een grotere aquarium te kopen, en ja ik heb maar een kleinzoon en ti’s nog nen brave ook 😎

Danny
Dat verandert de zaak natuurlijk. Hopelijk duurt het dan niet zo lang voor er een grotere bak komt. Volgens opgave is dit filter bedoelt voor een bak van 200 tot 500 liter. Z'n capaciteit ligt op 800 ltr/h wat in de praktijk neerkomt op zo'n 450 ltr/h. De stroming zal in een 60 liter bak wel heftig worden!

Anders kan ik nog gaan voor de hydra 20 of 30 maar wil weten of deze de moeite is om te kopen ?

Danny

Een Hydra 20 lijkt voor je huidige bak goed bruikbaar. Maar je moet natuurlijk wel in aanmerking nemen op welke termijn er een grotere (hoe groot?) bak komt. Als dat vrij snel is kan er natuurlijk ook gebruik gemaakt gaan worden voor een tijdelijk, goedkoper, filter.

Ja dit zal maar binnen 2 a 3 maand zijn dat er een grotere komt maar dan kijk ik voor de hydra 20. Bedankt in alle geval.

Danny

zou de 40 kopen die heb ik zelf ook op mijn aquarium van 250 liter ook al is hij nu te krachtig zijn er manieren om hem te vertragen.
-Koop een juwel biopad (of andere watten)stop deze tussen de spons en de cartridge.
-Plaats de pomp 4 cm boven het water.
-Stroming is verstelbaar, zet hem op -

Oké bedankt rivaal voor de info

Danny

ik zou een groter aquarium kopen de sluiers zitten te klein en met dit filter red je het niet. de sluiers vervuilen nogal en hebben minimaal 50 liter per vis nodig. in een 60 liter bak zullen ze snel vergroeien. dit komt omdat ze een hormoon afscheiden die de groei van de buitenkant stopt waardoor de sluiers vergroeien omdat de binnenkant wel groeit. ik denk dat het beste is een grotere bak met een extern filter als je toch een andere bak gaat halen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan