Wat voeren jullie de artemia?


Nou. www.voervoorvis.nl kweek visvoer.


Heb ik ook weer 50 gram gekocht..

Bij Veldhuis weer 2 kg. red sea zout gekocht. Is nu binnen.
Heeft betere waarde dan keukenzout.

Maar wacht nog een dag, hoe ouder, hoe langer het duurt.

Zet dan het lucht uit, wacht 10 minuten. artimea omlaag, eitjes omhoog.
En kijk met een vergrootglas,of je ziet dansen.
 
Ik koop het ook bij VoerVoorVis, grote opbrengst na een dagje boven de kachel, lekker warm en na het voeren drie uurtjes later weer uit de zelfde portie, ik gebruik een half theelepeltje eitjes.
 
Ik ben benieuwd. Zie nog niets bewegen of wat oranje is.
Erg vreemd. Ik heb nu een fles gekocht wat een echt trechter is. Het drinken gaan we zo even piraat maken en dan maak ik iets zonder bruis steentje.

Iemand een idee waar je die doppen kan kopen waar je een Co2 slang op kan aansluiten? Iedereen in van die youtube filmpjes heeft ze, maar geen idee waar je ze kan kopen.
Waarom moeilijk doen> gaatje in de dop , slangetje erdoor, klaar. desnoods wat lijm in de dopp om af te sluiten. Zo heb ik hert ook.
 
artimeakweek en voeding phytoplankton.

DSC_0002.JPG


DSC_0003.JPG
 
Zoutgehalte , neem 1 soeplepel zout per liter kraanwater .
Dan zit je goed . de eitjes van voer voor vis zijn goed .
Opkweken zoals bertus aanhaalt , met phytoplankton .
Ze eten wel meer , met met een goede plankton groeien ze zeer snel op .
Phytoplankton vervuilt het water niet , het neemt zelfs tijdens je opkweek de ballast mee op (wel belichten dan)
Eerste week zie je weinig groei , week 2 begint het , na week 4 volwassen en als je wil kweken ze dan weer door .
Tijdje terug had ik nog een filmpje gepost hier .

Hier dus ;

https://www.aquaforum.nl/threads/eerste-stapjes-zeewateravontuur.95924/page-3
 
Hoe doe je dat met de doorkweek? Kan je er van uitgaan na week 4 als je de voeding en zout op pijl houd dat je een geslaagde cultuur hebt? Of moet je dan de jongen er uit halen en apart opkweken?
@Bertus Heb je er genoeg om te verkopen? :p
 
Doorkweken is simpel , ze baren ze levend als nauplie , dus niet via eitjes als ze zich goed voelen .
Dus als de kweekopzet goed is en het voer ook , blijven ze gewoon doorgaan .
Vorig jaar had ik op die manier 2 kuub lange tijd vol artemia .
Maar is lastig om zoveel water van goed voer te kunnen blijven voorzien , ze eten gigantische hoeveelheden plankton .
 
Ik had het lucht pompje nog gewoon aanstaan, en dacht vandaag even dat ze uit gekomen waren omdat de lamp een oranje gloed gaf.
Dit was echter niet zo...

Ik kwam wel meteen met het probleem dat ik geen luchtslang-kraantje heb.

Als ik de luchtpomp uit doe zakken ze allemaal het lucht slangetje in.


Dus lucht slangetjes zal ik ook nog uitbreiden.

Blijf het raar vinden dat Sera zulk spul levert. Ben benieuwd of ik nog reactie krijg.
 
Dat spul van sera komt gewoon uit hoor , het is alleen niet veel .
Misschien een zakje dat niet goed bewaard is geweest , best koel en donker .
Iets dat jaren op een schap ligt te wachten op een koper helpt niet .
Koop ze bij Ludger , dat zijn goede .
 
Dat spul van sera komt gewoon uit hoor , het is alleen niet veel .
Misschien een zakje dat niet goed bewaard is geweest , best koel en donker .
Iets dat jaren op een schap ligt te wachten op een koper helpt niet .
Koop ze bij Ludger , dat zijn goede .

Nouja, het feit is toch anders. En aan de foto's kan je zien hoe ik het doe, dus volgens mij gewoon goed.
Het lag in de winkel gewoon in de schappen (dus niet koel). Maar het is nog goed tot maart 2019.
 
Tja, Met de eitjes van VVV. gaat het toch rap ,hoor. IK doe het ok wel met de schaal. Gaat ook prima. kan k de kleintjes glijk zeven ,en in de koker doen.

En ik gebruik zeezout. zit meer in dan keukenzout.

Ik gebruik ook osmosewater.. Kan ik zelf tappen.

Veldhuis  wesdijk.jpg
 
Sera heeft goede recensies.
Temp is 26 graden.

Kan zijn dat het 8 uur lang niet heeft rond gekolkt omdat het onder het bruissteentje is gekomen.

Ik laat het wel staan tot morgen.

Het moet wat oranje ogen als ze zijn uitgekomen toch?


In de Dennere schaal zit ook geen zuurstof bij, komen vanzelf uit. en gaan naar het midden. En dat bruissteentje is niet goed. ,Gewoon grote bellen doen.
 
In de Dennere schaal zit ook geen zuurstof bij, komen vanzelf uit. en gaan naar het midden. En dat bruissteentje is niet goed. ,Gewoon grote bellen doen.

Ja, dat heb ik de tweede keer ook gedaan. 48 uur laten bubbelen. 30 uur heeft de verwarming ook op 26 graden gestaan.
 
nOu, dan moeten ze vanzelf uitkomen. Zijn HEEL klein, hoor, vergis e niet.
Daarom wachten tot alles rustig is, dan zie je ze dansen.
 
Ik heb zojuist 2 van die Co2 doppen gekocht.
Zo'n ding dat je lucht naar 2 flessen kan
10 ventieltjes

Artemia-farm komt er aan hoor!
 
Doorkweken is simpel , ze baren ze levend als nauplie , dus niet via eitjes als ze zich goed voelen .
Dus als de kweekopzet goed is en het voer ook , blijven ze gewoon doorgaan .
Vorig jaar had ik op die manier 2 kuub lange tijd vol artemia .
Maar is lastig om zoveel water van goed voer te kunnen blijven voorzien , ze eten gigantische hoeveelheden plankton .

WAt zeg je nou? ????ze baren ze levend als nauplie , dus niet via eitjes als ze zich goed voelen??
Nee,hoor , altijd met eieren. Anders zoude ze die nooit kunnen oogsten.

Bij mij zag je ook de bredbuidels,war de eieren in zitten.
 
Ze leggen de eitjes als de omstandigheden minder worden .
Dit kan door koude komen , droogte , voedselgebrek .
Op die manier is de soort veiliggesteld voor de toekomst .
Wordt het weer warmer of natter , dan komen die eitjes terug uit en begint de cyclus opnieuw .
In het seizoen dat ze welig kunnen tieren komen ze gewoon levend ter wereld ...
 
Zo dat gaat goed bij jullie !
Wat geven jullie ze om te eten ?
 
Even een oud topic bovenhalen! Met wat vragen en samenvatten.

@Bertus zou het mogelijk zijn om de pytho plankton op te kweken in een aquarium (10 liter) en hier vervolgens dan de Artemia uitkomst in over te hevelen?

Vervolgens zal volgens mij zichtbaar de plankton op geraken dus deze aanvullen met nieuwe kweek door een litertje water te "verversen" met pytho plankton kweek?

Verder niet bijvoederen?
 
Hi alle, gerelateerd aan dit onderwerp, wat voor netje of zeefje gebruiken jullie om de uit het ei gekomen artemia te voeren aan de visjes. Ik heb ergens gelezen dat het niet zo goed is om ze met zout water en al te voeren, of vinden jullie dat deze hoeveelheid te verwaarlozen in relatie tot het volume van de kweekbak (en frequente water changes)?
 
Hi alle, gerelateerd aan dit onderwerp, wat voor netje of zeefje gebruiken jullie om de uit het ei gekomen artemia te voeren aan de visjes. Ik heb ergens gelezen dat het niet zo goed is om ze met zout water en al te voeren, of vinden jullie dat deze hoeveelheid te verwaarlozen in relatie tot het volume van de kweekbak (en frequente water changes)?

Je kan ze best afspoelen , gewoon onder de kraan met een standaard artemiazeefje .
 

Terug
Bovenaan