Wat is er nieuw

wat voor alg is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ricky14
  • Startdatum Startdatum
R

ricky14

Guest
ik heb de laatste tijd last van een soort alg. ik denk dat het baardalg is maar dat weet ik niet zeker. ik had de alg proberen weg te halen maar ik heb het idee dat het alleen maar meer is geworden. wat kan ik hier aan doen?

453478ricky697_0_82_20150316_202955.jpg

Het lijkt me als ik het zie om een vertakte ald te gaan en dat is de Staghorn. Jodocus noemt dat ook in het andere topic al.
Op de foto vind ik het wat moeilijk te zien maar het lijken mij vertakte algen.

Ja het is denk ik zeker de Staghorn.
In de al genoemde link kun je eer over lezen en zoals al hierboven aangegeven goed de bak schoon houden en voor voldoende circulatie zorgen.
Ik zou de bealgde bladeren zeker weghalen.

bedankt voor de tips iedereen! alleen ik begin nu ook last te krijgen van draadalg. ik wordt er gek van 🙁 wat kan ik het beste hier aan doen? ik had ergens gelezen dat als je het water gaat verversen dat het weer erger wordt maar ik weet niet of dat ook zo is. anders ga ik het water verversen even uitstellen.

dat is in de regel een voedingstekort. ook vaak een co2 probleem of instabiele waarden.
Wat zijn je huidige waarden en wat voeg je toe??

ik kan helaas mijn waarden niet meten, ik ben nog maar 15 dus ben aan het sparen voor een test-set. ik voeg nu dennerle perfect plant bemestingssysteem toe. dit voeg ik na elke water verversing en om de halve en hele maand toe. ik wil graag een co2 systeem maar dan moet ik nog even doorsparen 🙂

Ricky voor een goed co2 systeem hoef je precies niet te sparen hoor.kijk op dit forum naar bio co2 met omgekeerd bakje.kost je haast niks.

beste groet
Christa

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan