Wat is er nieuw

Wat voor beestjes zijn dit ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pol_de_gezzmol
  • Startdatum Startdatum
P

Pol_de_gezzmol

Guest
Ik ga geregeld naar een paar plassen in de buurt, om wat voer te scheppen voor mijn visjes. Dit voer sorteer ik dan steeds, omdat er toch altijd beestjes bijzitten die ik niet in mijn aquarium wil. Ik ben deze beestjes al een paar keer tegengekomen. Ze zien er alleszins uit alsof ze wel een visje zouden eten, maar weet iemand welke diertjes dit precies zijn ?

p5030075.jpg

Ik denk ook dat het niet allemaal dezelfde soorten zijn, volgens mij is die ene links onderin, een larf van een libelle, maar die andere, welke zijn dat precies ?

In het midden lijkt mij de larve van een staafwants.
De rest denk ik waterjuffer-larve
Onderste links boven weet ik niet.
🙂

Die onderste links boven is de larve van een waterroofkever.

Geelgerande watertor denk ik ja

Ze zaten in een beker om te kunnen fotograferen. Het zijn, op die ene (links onderin) na allemaal dezelfde. Alvast bedankt voor jullie inbreng. Ik ben lid van een aquariumclub, nu vrijdag is er een bijeenkomst, ik vraag het daar nog even na bij de 'ouwe rotten'.

Ik heb ze in mijn vijver gedaan, dat doe ik altijd met de overschot van mijn vangsten. Mss zie ik binnenkort wel wat er van komt.

Mooie beestjes eigenlijk ook he, die geelgerande watertor bijvoorbeeld, zou daar geen makrt voor zijn ? Ipv van een garnalenbakje, een geelgerande watertorrenbakje ? 😛

Pol_de_gezzmol zei:
Het zijn, op die ene (links onderin) na allemaal dezelfde.

rechts in het midden is toch echt een andere hoor, want dat is een waterjufferlarve. de rest zijn dat niet.

Ben je geen karperluis tegen gekomen?

Die gieren door de emmer altijd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan