Wat is er nieuw

Wat voor bioloog

• Onderwerp starter Onderwerp starter ijsbeervis
  • Startdatum Startdatum
I

ijsbeervis

Guest
Op het moment staat er naar mijn juwel180 (met een 60L bioloog) een nog in te richten juwel450 te pronken. Nu is mijn idee om mijn oude juwel180 om te gaan bouwen om als bioloog te fungeren voor de juwel450. Ik zou alleen graag wat advies willen wat voor bioloog ik er van moet maken. Ik ben wat filmpjes gaan kijken van The king of DIY en hij maakt ook biologen met een soort van ladesysteem
275908
. Nu is dat een lekker simpele oplossing al dacht ik het zelf, maar ik zou ook een standaard bioloog kunnen maken met vakken. Moet dan alleen ergens glas vandaan halen. Maar dan twijfel ik over de dikte van het glas. Is 2 of 4 mm dik genoeg, of moet ik eerder richting 8mm gaan
Dus eigenlijk heb ik twee vragen,1) welke van de twee biologen zouden jullie gebruiken, standaard of die in het plaatje? 2) hoe dik zou het glas moeten zijn in de standaard bioloog.

Alvast bedankt!

Mijn bioloog is §mm dik, maar 4mm moet zeker ook kunnen.
Het soort bioloog is jouw keuze natuurlijk, als je het graag low-budget houdt zijn de optie's van Joey goede alternatieven.
Wil je graag een mooier uitzicht, dan zou ik voor de standaard vakkenbioloog gaan.

Wat je ook neemt, de inhoud is het belangrijkste 😉

Voor de schotje's is een glasdikte van 4 mm. Voldoende,2 mm lijkt mij te dun,niet qua sterkte maar heeft meer te maken met het verlijmen ervan,dat wordt wat lastiger.

siliconen op glas, he.

Het advies bij de tussenschotjes is altijd dezelfde glasdikte als de bak (van de bioloog) zelf te gebruiken. Bij een rio 180 is dat naar mijn weten 6mm.
Persoonlijk zou ik 4mm ook nog wel aandurven maar garantie tot de deur 😉

Maakt voor tussenschotjes weinig uit, komt geen druk op.

Ben het eens met Bertus er staat geen druk op,het zijn overloopschotjes.Misschien een tip,geef aan aan de glashandel of de glassnijder door dat de schotje's in een aquarium komen te staan en laat deze 2-3 mm.Korter snijden dan de binnenwerkse maat,Een milimeter te breed en ze passen niet en dan zijn ze te breed,de 2-3 milimeter korter (in de breedte) kun je gebruiken om de kit/lijm op de kopse kant van het glas beter te verlijmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan