Wat is er nieuw

Wat voor bodem zal ik doen? (kleur etc)

• Onderwerp starter Onderwerp starter marline
  • Startdatum Startdatum
M

marline

Guest
Hallo,

Jullie kennen mijn verhaal vast al, dat ik een bare bottom wilde met sluierstaart goudvissen,
Maar wil nu toch wel een bodem, zoals een aantal van jullie me al hadden gewaarschuwd dat het waarschijnlijk snel vies lijkt, wat het ook is. ik ben heel schoon, dus ik irriteer me gauw haha, lijkt een bodem toch handiger.

Hier een foto van hoe ik mijn inrichting heb:
754892_0_82_sam_4637.jpg

Zo schoon was het tenminste in het begin nog, heb er alleen nog een paar slakjes in nu.. het is er wel een stukje viezer van geworden. slakjes poepen ook natuurlijk.

Daarom dacht ik.. welke bodem.

dus als jullie iets leuks weten? tips and tricks 🙂
Ik ben aan het brainstormen..

Dun laagje zwart zand van de Hornbach, super spul en ziet er mooi uit. Kunnen de vissen mooi in grondelen.

Wat moet dat nou worden?
Komen er ook kunstvissen in.
Heb je gelijk een zorg minder,dat het Vies wordt.
Snap niet dat alles niet echt is.

marline zei:
Zo schoon was het tenminste in het begin nog, heb er alleen nog een paar slakjes in nu.. het is er wel een stukje viezer van geworden. slakjes poepen ook natuurlijk.

En dacht je dat vissen niet poepen ??? :juggle: Als je dat van die slakjes al erg vindt, dan berg je maar

tuurlijk weet ik dat well.. 😛 maar ik dacht dat het niet zo zou opvallen.. ik vind altijd dat ik zoiets zelf moet ervaren.. 😛

Daarom ,met een bodem,van 2 -2 1/2 cm, krijg je bacterie in de bodem.
Die helpen ook een beetje mee.
En je filter,daar gaan ze ook in, Als ze er zijn.

Maar het meeste moet je zelf doen.

En,planten zijn er ook om water te zuiveren.
Die stukjes plastic ziet er voor jou misschien leuk uit,maar doen niets.

Misschien kom ik nu bot over.. maar ik vraag om ideetjes voor welke bodem,
De bacterie verhalen en rommel verhalen en dat plastic maar plastic is etc.. dat ken ik nu allemaal al....

Goldie83. mag ik jou bedanken voor het antwoord waar ik op hoopte, een antwoord op mijn vraag en tips en tricks wat om mijn vraag gaat. 😀 bedankt

Heeft iemand nog meer ideetjes wat voor kleur etc ik kan doen?

En dan bedoel ik niet antwoorden met waarom een bodem handig is.. ik ben dan misschien met deze bak begonnen met bare-bottom maar ik ben geen beginner aquarium houder meer.. weet heus wel waarom een bodem goed is.. toe even zeg

Neem een zandbodem, klaar. zandkleurig.
Je bent geen beginner meer?
Waarom moet jij dan een duw in de rug.
Dan weet jij dat toch zelf wel.?

Enne,op zwart ZIE je alles.

Hoezo een duw in de rug? ik vraag om ideetjes omdat ik aan het brain stormen ben, dat is toch anders dan een duw in de rug

marline zei:
Maar wil nu toch wel een bodem, zoals een aantal van jullie me al hadden gewaarschuwd dat het waarschijnlijk snel vies lijkt, wat het ook is.

Misschien zeg je over een poosje iets soortgelijks over je plastic inboedel van de bak 😉

Als er bv een vis een oog kwijt is geraakt doordat deze wat lekker tussen de kunstplant ging pakken en zo'n scherp plastic blad z'n oog doorboorde.... 🙄

Ik zou voor zwart zand gaan of voor dit spul: http://www.romberg.nl/producten/toebeho ... t-5kg.html

Staat mooi bij je inrichting.

Als er bv een vis een oog kwijt is geraakt doordat deze wat lekker tussen de kunstplant ging pakken en zo'n scherp plastic blad z'n oog doorboorde.... 🙄
Dat lijkt me niet geheel onrealistisch. Sluiers zijn ontzettende klungels. Ik zou het niet aandurven met plastic planten.

Zou jij zwarte vloerbedekkking nemen in huis?

IK niet. elk dingetje zie je liggen.

Zwarte bodem zie je juist niet veel op, heb ik in mijn juwel bak ook altijd gehad. Drollen zijn ook donker 😉

Bertus zei:

Op gewoon filterzand valt het meer op hoor maar vergelijk nou de inrichting van een bak niet met je huis of heb jij ook gordijnen voor je bakjes hangen? 😉

Inderdaad, wat Goldie zegt.

Seabait zei:
Bertus zei:

Op gewoon filterzand valt het meer op hoor maar vergelijk nou de inrichting van een bak niet met je huis of heb jij ook gordijnen voor je bakjes hangen? 😉

Nee, sufkont.
Maar zandkleurig is anders dan zwart.

Maar,goed, het is haar bak, Dan mag ze ZELF doen wat ze wilt.

Goldie83 zei:
Zwarte bodem zie je juist niet veel op, heb ik in mijn juwel bak ook altijd gehad. Drollen zijn ook donker 😉

Laat dat ook gelijk even nakijken.

Bij mij meer lichtbruin.

Bertus zei:
Goldie83 zei:

Laat dat ook gelijk even nakijken.

Bij mij meer lichtbruin.

haha, nou nog ��n laatste opmerking van mijn kant. Heb een zwarte bodem gehad en ook filterzand en vind zwart mooier en het vuil valt minder op. Meningen verschillen, maar dat is mijn ervaring. Ieder z'n eigen keus.
Nu in de garnalenbak zwart zand en erg mooi!

Bertus zei:
Maar zandkleurig is anders dan zwart.

Ik snap je punt niet helemaal want zand kan verschillende kleuren hebben en is nou eenmaal zo dat op een donkere kleur poepjes e.d. minder opvallen dan op een lichte kleur...

Dat is waar. Uit welke streek het komt, heeft het een andere kleur.
Rood,lateriet.

Ik geef ook wel toe,hoor.
Zo star ben ik ook weer niet.

Ik heb ook lang staan twijfelen over de kleur van de bodem, en uiteindelijk voor zwart gekozen. Ik vind dat het er natuurlijkst uitzien. Zand leek me ook mooi, maar 'lastiger' schoonhouden, omdat je dan alles zo opzuigt. Maar ieder zijn meug. Mijn zus heeft blauwe steentjes, omdat dan de vissen het voer beter zien (ja, die is uitermate blondt ;-))

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan