Wat voor camera gebruiken jullie voor prachtige foto's?


Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
4,920
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Titel spreekt voor zich.
Zelf heb ik wel een compacte camera maar die vindt ik niet handig. Is er eentje van 1200 v Ch.

Wat voor camera gebruiken jullie voor prachtige foto's?
 
Coolpix P610, heb lang gezocht naar een betaalbare goede camera want mijn beelden kwamen iedere keer niet goed tot hun recht, vooral witte vlakken had mijn oude camera moeite mee, nu geen last meer van
 
Ik gebruik heel graag de camera van mn telefoon aangezien die 43mp is en de camera die ik hier heb liggen een mooie zoomlens heeft maar de kwaliteit slechter is en de software verouderd.

Mn telefoon heeft ook vrij slechte software, alle kwaliteit zit hm in de hardware in dit chinese ding. Maar als ik ooit een goeie statief kan vinden maak ik waarschijnlijk onwijs mooie fotos

Wat ik zo fijn aan een telefoon vind is dat de display van een telefoon vaak scherper en de kleuren mooier weergeven word dan een computer scherm of camera display (als je oppast dat je geen blauwlicht filter op je scherm aan hebt) en dat de bewerkingsprogrammas tegenwoordig zo veel kunnen toevoegen in de kleuren, schaduwen toevoegen en verminderen saturatie verhogen. Dat een gewone camera er soms niet aan kan tippen.

Een camera moet je vaak via een computer verbinden om de fotos ook te bewerken hoewel het voordeel is, dat als je goed bent met bewerkingsprogrammas en fotografie, het zeker waard is om met een goedde camera en computer te werken ipv een telefoon 😄
 
Titel spreekt voor zich.
Zelf heb ik wel een compacte camera maar die vindt ik niet handig. Is er eentje van 1200 v Ch.

Wat voor camera gebruiken jullie voor prachtige foto's?
De mijne is nog ouder Friesian ik heb een Canon IXUS 85 IS :)
 
Een handmatige focus is vaak handig. De autofocus stelt scherp op de glasplaat ipv de vis die je in beeld wilt brengen
 
Ik gebruik mijn Canon 7D met een Sigma 18-35 objectief met grootste diafragma van 1.8
2E101F22-6006-45E1-9BC1-75502404149D.jpeg

Het is een oude body maar de lens is echt goed.
Voorbeeld van een foto van deze week:
7FAE1058-B7E4-47AC-AD72-B4A0E2669473.jpeg
 
Ik heb een nikon D750 met tamron 24-70G2 lens er op.
Voorbeelden zijn in m’n foto album te vinden ;)
En 2e hands zijn ze best goed te betalen vind ik
 
Ik gebruik een Nikon D3400 klassiek instapmodel + de standaard 18-55mm lens + erg veel geduld. In mijn foto albums staan wel wat voorbeelden :D
 
Ik heb een nikon D750 met tamron 24-70G2 lens er op.
Voorbeelden zijn in m’n foto album te vinden ;)
En 2e hands zijn ze best goed te betalen vind ik
Dat is anders wel een aardig mooie body hoor.. hahaha. Ik denk dat een tweedehands nog €1000 kost. Ik persoonlijk vind dat erg veel, maar dat is natuurlijk persoonlijk. zou er een "figuurlijke" moord voor plegen.. xD
 
Voor wat moeilijkere visjes die zoals guppen ( die altijd mooi stil blijven zitten in een hoekje tot dat je de foto genomen hebt );)

Kan je ze filmen en dan via VLC media player makkelijk een snapshot nemen om zo een mooi shot te krijgen.
 
Ik heb 2 voorbeelden van een afbeelding. Misschien te offtopic. Maar 1 van de afbeeldingen heb ik gemaakt met me camera van me telefoon. De andere is dezelfde foto, maar dan na het handmatig bewerken via het standaard bewerkingsprogramma op mn telefoon. Ik heb vooral de schaduwen er uit gehaald en de kleuren weer echt gemaakt, en de foto scherper gemaakt (dat kan blijkbaar)
Een goeie camera is niet alles 😁
 

Bijlagen

  • IMG_20221201_020348.jpg
    IMG_20221201_020348.jpg
    272.4 KB · Weergaven: 65
  • IMG_20221201_015506.jpg
    IMG_20221201_015506.jpg
    211.7 KB · Weergaven: 70
Ik gebruik een Nikon D3200 met of de standaard lens 18-55mm of anders de 55-300mm. Dan zit ik op afstand van de bak, en heb ik minder last van vissen die nieuwsgierig naar de ruit komen zwemmen.
 
Gekke gedachte misschien... Is een speciale flitser of lamp die je tijdelijk in of boven je aquarium kan hangen voor het maken van fotos niet een gat in de markt? Ik bedoel buiten het aquarium krijg je te maken met veel tegenlicht door reflecties of valt dat wel mee?
 

Terug
Bovenaan