Wat is er nieuw

Wat voor een burundi is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter burundi
  • Startdatum Startdatum
B

burundi

Guest
hallo ik vroeg me af of dit een mannetje of vrouwtje was
zouden jullie me hierbij willen helpen?
wou er een mannetje of vrouwtje bij zetten
FeCI7Pv.jpg

of
http://i.imgur.com/FeCI7Pv.jpg
mvg

Moeilijk om te zien zo.. Heb je nog een andere foto?
Ik zeg vrouw, maar moet zeggen dat ik niet veel verstand heb van dit soort vissen 😉

Dit lijkt mij in ieder geval een soort die bij de N. brichardi complex hoort. Deze hebben een 'T' merkteken op de kieuwdeksels. Bij N. pulcher soorten zijn dit twee schuine strepen.
De vinnen zijn behoorlijk puntig, dus waarschijnlijk een mannetje.

En zet er dan gelijk 2 rbij.
Zwemmen altijd in en groep.

Is dat trouwens de enige schuilplaats die hij heeft ???

Welke vissen heb je er nog meer bij zitten ???

Deze vis komt uit het Tanganyikameer en voelt zich het beste thuis tussen rotsen met holen. De watersamenstelling in dat meer is zodanig dat daar nauwelijks planten in voor komen. (en zeker geen lotus). Ook kan je daar dan beter je hele bevolking op aanpassen

Inderdaad heeft deze vis schuilplaatsen nodig tussen stenen, een flinke stapel basalt of lei ofzo (geen lavasteen gebruilken dat is te scherp, en doe piepschuim op de bodem onder de stenenstapel ivm graven).

Verder inderdaad liefst een zandbodem, zodat de vis kan graven en het zand kan gebruiken om door zijn kieuwen te filteren en in te neuzen voor voedsel.

Mannetjes die al een beetje volwassen zijn en niet gevochten hebben (!!) hebben meestal langere slierten aan de aarsvin en rugvin zitten dan vrouwtjes. Dus kort kan m/v zijn, lang is altijd (halfwas/volwassen) man.

Dit is eigenlijk niet echt een koppelvormer maar meer een groepsvis, ze zullen als ze de kans krijgen dan ook de hele bak overnemen met jonkies.

Zoals eerder aangegeven is dit geen vis voor een gezeldschapsaquarium, je houdt ze in een tanganyika spelciaalbak van 80cm (ABSOLUUT MINIMUM) of beter 1.2m > als je een groepje wilt.

Hele leuke vissen, ik heb ze al iets van 24 jaar. Alleen al dat gejong is minder, je kunt er misschien een paar kwijt aan de lokale dierenwinkel (als ze 4-6cm groot zijn) maar de meeste willen ze niet hebben vanwege de agressie.

Man vs vrouw:
brich_fm.jpg

Natuurlijke habitat:
gp4XaBCpcrOzonkrLRgwHa0CCdhJiyH_.jpeg

Aquarium inrichting voorbeelden:

IMG_41771.jpg

Reuze spanend hoor...we weten nog steeds niet of het een mannetje of een vrouwtje is.

zien we bij jou toch ook niet,als we tegen je kont aan kijken? 😀
Reuze spanend hoor?? :juggle:
Ben je aan het schaven?met de spanen? :thumbs:

Cidaan zei:
Reuze spanend hoor...we weten nog steeds niet of het een mannetje of een vrouwtje is.
Haha, spanend...Voutje. En drinken doe ik al jaren niet meer. Dus een n dubbel zien gaat hier niet op.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan