Wat is er nieuw

Wat voor een soort plant is dit?

Thomas.lam

Member
Lid geworden
11 juli 2020
Leeftijd
25
Beste allemaal,

Ik ben een echte beginner op het gebied van aquariums, wel wil ik graag meer te weten komen over ze.
Ik zou om te beginnen graag willen weten wat jullie van mijn bak vinden, is dit goed en wat kan beter? (zie foto). Ook weet ik niet meer hoe de planten heten, zou alsjeblieft iemand mij deze informatie kunnen geven. Ik kan ze dan opzoeken en de aandacht geven die bij ze past! Voornamelijk de naam van het gras wat midden achter staat is onvindbaar online.
De bak staat nu 1 dag en het water vind ik nog zeer troebel, trekt dit weg of zal ik het water moeten gaan verversen?

Ik hoor graag van jullie!!

Bijlagen

• 20200711_164531.jpg
    20200711_164531.jpg
    178.2 KB · Weergaven: 119
  • 20200711_164541.jpg
    20200711_164541.jpg
    115.7 KB · Weergaven: 121
  • 20200711_164550.jpg
    20200711_164550.jpg
    220.6 KB · Weergaven: 106
  • 20200711_164557.jpg
    20200711_164557.jpg
    225.6 KB · Weergaven: 107
Ik zou niets verversen en die waas trekt vrij snel weg in de regel.

Links lijkt mij een Ludwigia.
Dat 'grasje' lijkt me geen aquariumplant, maar dat durf ik niet te zeggen.

Overigens nog een tip: misschien is het mooier om op de achterruit (buitenkant) zwart papier o.i.d. te hangen. Dat geeft meer diepte.

Ik zou niets verversen en die waas trekt vrij snel weg in de regel.

Oke dan wacht ik nog even af, bedankt voor je reactie!

Links lijkt mij een Ludwigia.
Dat 'grasje' lijkt me geen aquariumplant, maar dat durf ik niet te zeggen.

Overigens nog een tip: misschien is het mooier om op de achterruit (buitenkant) zwart papier o.i.d. te hangen. Dat geeft meer diepte.

Het ziet er inderdaad uit als een Ludwigia, Bedankt!

Is dat gras achterin niet de cyperus helferii? Die heb ik er hier ook net een uurtje inzitten (tis dat ik het kaartje nog heb hoor :DD )
Rechtsvoor staat een cryptocoryne, vraag me niet welke soort precies

Is dat gras achterin niet de cyperus helferii? Die heb ik er hier ook net een uurtje inzitten (tis dat ik het kaartje nog heb hoor :DD )
Rechtsvoor staat een cryptocoryne, vraag me niet welke soort precies

Hij lijkt inderdaad enorm op een cyperus helferi, hartstikke bedankt. Weet jij toevallig ook of ik dit als normaal gras kan knippen? of kan ik het niet snoeien.

Ik hoor graag van je!

Geen idee. Vermoed net als vallisneria bij de stam, want die sterven ook af als je ze afknipt. Wellicht weten andere leden dit, heb ze zoals gezegd ook net in de bak staan

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan