Wat is er nieuw

Wat voor een soort?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Coen Beukers
  • Startdatum Startdatum
C

Coen Beukers

Guest
Hallo allemaal.

Kan iemand mij vertellen wat voor een soort dit is? (sorry voor de slechte foto)

634248coenbeukers_0_82_20140917_22.jpg

Alvast bedankt!!!!!!

Dat is volgens mij een Hypostomus plecostomus en kan iets van 45cm worden als ik me niet vergis.

Seabait zei:
Dat is volgens mij een Hypostomus plecostomus en kan iets van 45cm worden als ik me niet vergis.
Elke keer denk ik weer: ik zie eraan (of ik herken) dat het een "tankbuster" wordt, maar welke precies..?1? :stars:

Wordt tijd dat iemand even een arikeltje schrijft over de meest verkochte 'pleco's' en waaraan ze te herkennen / uit elkaar te houden zijn.

~ Ivo

Seabait zei:

Lijkt mij ook ja. Vaak weten de winkels die ze verkopen zelf niet eens goed welke soort ze verkopen.
Als men maar de vis kan verkopen is men al weer tevreden :stom:.
Maar vragen in wat voor bak de vis gaat terechtkomen doen ze niet.
Natuurlijk de goede uitzonderingen daar gelaten.

En de kans is 99,9% dat hij of zij te groot wordt voor jouw aquarium.

Wordt tijd dat iemand even een arikeltje schrijft over de meest verkochte 'pleco's' en waaraan ze te herkennen / uit elkaar te houden zijn.

Met het tellen van het aantal rugvinstralen kom je al een heel eind, zoals op planetcatfish is te lezen.

http://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=88

Een Hypostomus is het niet, daar die maar 8 rugvinstralen bezit.(Ik tel er op de foto meer(en ik heb niet eens m'n bril op 😀))

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het gros van de harnasmeervallen in de handel wordt aangeboden als �f Hypostomus plecostomus �f Ancistrus leucostictus, wat slechts in zeer uitzonderlijke gevallen klopt .....

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de aqua winkels hier in de omgeving steeds meer info geven. Vandaag nog gezien in Boskoop. Bordje erbij met: LET OP WORDT ZEER GROOT. Als je dan tegen willens en wetens zo'n dier aanschaft, ligt de verantwoording bij jezelf. Deze zaak verdient wat mij betreft een pluim!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan