Wat is er nieuw

Wat voor eieren zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter EJAY
  • Startdatum Startdatum
E

EJAY

Guest
Wie kan mij vertellen wat voor eieren dit zijn?
953726_0_82_20150527_194630.jpg

Zijn dit slakkeneieren? Want ik meende dat dit slakkeneieren waren (zie onderstaande foto)
253844_0_82_20150527_200117.jpg

Ik weet niet echt of dit slakken eitjes zijn, lijkt mij eerlijk gezegd niet. Wat voor diertjes heb jij allemaal in je aquarium zitten?

Onderste foto 100 % poelslakeitjes. Kan zowel van de grote zijn als de kleinere variant. Ik gok op de grote poelslak.

Bovenste foto zou ook slakkeneitjes kunnen zijn, misschien zijn deze al verder in ontwikkeling.

Als ik jou was zou ik ze verwijderen.
Poelslakken lusten wel een plantje namelijk 😉

Houd ze anders even apart in een emmer. Zie je gelijk wat het wordt 😉

Volgens mij bedoelt ze welke eitje die van de bovenste foto zijn en heeft ze de ondere foto als voorbeeld 😉

Het is in mijn vijver. Daar zitten inderdaad 3 grote poelslakken, verder geen andere slakken. Meende dat deze alleen dode plantenresten aten? Het gaat mij hoofdzakelijk om de bovenste foto wat voor eieren het zijn.

Groet Erikjan

Olympus zei:
Onderste foto 100 % poelslakeitjes. Kan zowel van de grote zijn als de kleinere variant. Ik gok op de grote poelslak.

Bovenste foto zou ook slakkeneitjes kunnen zijn, misschien zijn deze al verder in ontwikkeling.

Je hebt gelijk denk ik. Gezien de foto op onderstaande site.
http://www.schonevijver.nl/contents/nl/ ... selen.html

Eten de vissen de eitjes niet op dan?

Ik denk inderdaad dat dat ze zijn

EJAY zei:
Olympus zei:

Je hebt gelijk denk ik. Gezien de foto op onderstaande site.
http://www.schonevijver.nl/contents/nl/ ... selen.html

Eten de vissen de eitjes niet op dan?

Nee je vissen vinden die slijmerige eitjes maar niks 😛

Duidelijk, dan is verwijderen de beste optie dus, die ene poelslak van mij is reusachtig (+6cm)

Slakkeneitjes worden niet zo snel gegeten is de ervaring. Nooit durf ik niet te zeggen, maar niet vaak in ieder geval.

Eten de poelslakken ook draad algen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan