Wat voor eten en drinken moet ik mijn vissen geven


Status
Niet open voor verdere reacties.
Drinken hoef je vissen nooit te geven.

Voer is vaak afhankelijk van wat voor vissen je hebt. Welke heb je?
 
Het ligt een beetje aan de visjes zelf natuurlijk. Als voorbeeld:
Mijne krijgen door de weeks als ze dorst hebben gewoon een glaasje appelsap of limonade, maar in het weekend, als ze lief zijn geweest, mogen ze wel eens een bekertje cola. Op ééntje na dan, als ik alle andere visjes naar bed heb gebracht, lust mijn ancistrus nog wel een glas bier of glaasje wijn.
Qua eten ligt het een beetje aan het seizoen en weer, als het koud is dan geef ik ze bijvoorbeeld hutspot of zuurkool met Hema worst, maar in de zomer geef ik liever iets als fruitsalade. Geen friet of pizza want dat is ongezond voor vissen. Overdag krijgen ze een wit broodje, zonder korst want die lusten ze niet.
Ik hoop dat het zo duidelijk is!
 
Tja, ik begrijp ook de hilariteit hier wel door de titel maar zoals al gezegd is de TS nog maar 16 en heeft nog weinig of geen ervaring denk ik. Misschien moeten we even de vraag over drinken laten voor wat het is en kijken naar wat de visjes nodig hebben. Daarvoor is het handig om te weten welke bewoners Jiga heeft, dus Jiga als je dat kan laten weten dan krijg je vast wel een antwoord op wat voor eten je ze het beste kan geven.
 
Ach dit is dezelfde persoon die drie betta halfmoons in een 10 liter bakje heeft en alle advies die we daarbij gegeven hebben is netjes naast hem neer gelegd. Dan nu een topic als dit? 100% een troll die gewoon aandacht wil. Lekker negeren, of zoals Merethe deed met eigen munt terug betalen :)
 
Ach dit is dezelfde persoon die drie betta halfmoons in een 10 liter bakje heeft en alle advies die we daarbij gegeven hebben is netjes naast hem neer gelegd. Dan nu een topic als dit? 100% een troll die gewoon aandacht wil. Lekker negeren, of zoals Merethe deed met eigen munt terug betalen :)

+1

Nee wacht even:

+33!!
:cooll:
 
Mijn initiële reactie was ook á la die van Merethe, maar ik gaf TS nog het voordeel van de twijfel.
 
Ach dit is dezelfde persoon die drie betta halfmoons in een 10 liter bakje heeft en alle advies die we daarbij gegeven hebben is netjes naast hem neer gelegd. Dan nu een topic als dit? 100% een troll die gewoon aandacht wil. Lekker negeren, of zoals Merethe deed met eigen munt terug betalen :)
Die had ik niet gezien.
 
Het ligt een beetje aan de visjes zelf natuurlijk. Als voorbeeld:
Mijne krijgen door de weeks als ze dorst hebben gewoon een glaasje appelsap of limonade, maar in het weekend, als ze lief zijn geweest, mogen ze wel eens een bekertje cola. Op ééntje na dan, als ik alle andere visjes naar bed heb gebracht, lust mijn ancistrus nog wel een glas bier of glaasje wijn.
Qua eten ligt het een beetje aan het seizoen en weer, als het koud is dan geef ik ze bijvoorbeeld hutspot of zuurkool met Hema worst, maar in de zomer geef ik liever iets als fruitsalade. Geen friet of pizza want dat is ongezond voor vissen. Overdag krijgen ze een wit broodje, zonder korst want die lusten ze niet.
Ik hoop dat het zo duidelijk is!
??????

Cola, bier en wijn is ook gelijk goed om het water wat aan te zuren voor de CO2 ?
(uiteraard is dit niet echt aan te bevelen! Je weet maar nooit wie dit serieus neemt...)
 
Als je dit serieus neemt verdien je het ook dat het mis gaat met je aquarium.?
 
Het ligt een beetje aan de visjes zelf natuurlijk. Als voorbeeld:
Mijne krijgen door de weeks als ze dorst hebben gewoon een glaasje appelsap of limonade, maar in het weekend, als ze lief zijn geweest, mogen ze wel eens een bekertje cola. Op ééntje na dan, als ik alle andere visjes naar bed heb gebracht, lust mijn ancistrus nog wel een glas bier of glaasje wijn.
Qua eten ligt het een beetje aan het seizoen en weer, als het koud is dan geef ik ze bijvoorbeeld hutspot of zuurkool met Hema worst, maar in de zomer geef ik liever iets als fruitsalade. Geen friet of pizza want dat is ongezond voor vissen. Overdag krijgen ze een wit broodje, zonder korst want die lusten ze niet.
Ik hoop dat het zo duidelijk is!
GOUD! :petjeaf: :juggle: :DD
 
Eerlijk gezegd, ik snap de reacties maar volgens mij klopt de geadviseerde voeding wel en komt dat niet zo precies. Maar wat betreft drinken komt het toch wat secuurder. Wat ik daarbij mis is een blaastest voor de vissen.
 
Even een kleine belangrijke opmerking.

Hebben die vissen wel hun zwemdiploma al behaald? Anders moeten ze wel nog op zwemles voor bijvoorbeeld de schoolslag.

:DD
 
Proost!
1592169831962.png
 
Even een kleine belangrijke opmerking.

Hebben die vissen wel hun zwemdiploma al behaald? Anders moeten ze wel nog op zwemles voor bijvoorbeeld de schoolslag.

:DD
Ik heb er eentje die durft niet te duiken. Is toch een vereiste voor A diploma
 
Hebben die vissen wel hun zwemdiploma al behaald?
Zwemdiploma of niet. Als er gedronken is wordt er niet meer gezwommen. Daar brengen ze onschuldige andere vissen enorm mee in gevaar. Ik heb hier al eens een vis op cursus laten gaan. Maar toen hij dat zelf moest betalen bleek het allemaal maar moeilijk, moeilijk te zijn..puntje bij paaltje zijn het maar slo(e)bers hoor! :petjeaf:
 
Zwemdiploma of niet. Als er gedronken is wordt er niet meer gezwommen. Daar brengen ze onschuldige andere vissen enorm mee in gevaar. Ik heb hier al eens een vis op cursus laten gaan. Maar toen hij dat zelf moest betalen bleek het allemaal maar moeilijk, moeilijk te zijn..puntje bij paaltje zijn het maar slo(e)bers hoor! :petjeaf:
Dat kun je zo niet stellen. Gisteren heeft het korps van de politie een aantal clownvisjes in de boeien geslagen. Op de A6 hadden ze een speciaal aquarium geplaatst om te scheuren. Het was er wel erg nat. :DD
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd, ik snap de reacties maar volgens mij klopt de geadviseerde voeding wel en komt dat niet zo precies. Maar wat betreft drinken komt het toch wat secuurder. Wat ik daarbij mis is een blaastest voor de vissen.

Wekelijks 5x Jbl Appelsapdruppels Pro per vis toevoegen is ruim voldoende. (Goed achter de kieuwen knijpen om het bekje open te houden, doe dit bij kogelvissen wel onder water!) Overdoseren is geen probleem, te hard knijpen wel. Blaastest alleen bij Sera 'coca cola' i.v.m schuim in de bak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan