Wat is er nieuw

Wat voor filter op een 80 cm bak?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Groningen
  • Startdatum Startdatum
G

Groningen

Guest
Bij mijn nieuwe bak van 80 cm heb ik een 2211 Eheim filter gekregen, alleen hier ontbreken naar mijn idee een aantal delen van.

Nu zou ik een nieuw filter willen kopen maar heb ik eigenlijk geen idee wat een goede optie is. Daarnaast is mijn budget niet al te ruim dus wil ik in eerste instantie hier niet te veel aan uitgeven.

Een hele bult eisen, i know, maar ik weet dat hier de mensen met verstand van zaken zitten. 🙂

Alvast bedankt
 
Ik heb zelf in mijn 80cm bak een jbl cristalprofi e700 gehad, geweldige pomp. Totaal geen lawaai en hield de bak perfect schoon, met minimaal onderhoud aan het filter. En ja wat is duur...... als je gelijk een goede pomp koopt kun je er heel wat jaren mee voor uit.... kost iets van 90 euro.

Heb nu een eheim, waar ik me in het begin flink aan heb ge�rriteerd qua geluid, maar moet zeggen dat hij het nu perfect doet. En gemakkelijk in onderhoud doordat je de kraantjes kan dichtzetten en loskoppelen.
 
Geluid in het begin, is teveel lucht.
Eenmaal eruit, zijn ze fluisterstil.

En,Groninger .OP MP. kijken Ecco 2234-36,
Of de Eheim 2224.
 
Zijn die Superfish filters ook iets of is dat echt rotzooi?
 
Voor 47 euro heb je de 2213 en die bevalt me prima hoor. Bij Z..plus gekocht.
Een Eheim dus. Op MP weet je nooit of hij goed werkt en hoelang hij goed blijft werken.
 
Groningen zei:
Zijn die Superfish filters ook iets of is dat echt rotzooi?

De kleine SF heb ik ook in gebruik en bevallen goed, maar voor de 80 cm zou ik echt een buitenfilter nemen. Een ander voordeel is dat je direct met de spraybar een goede stroming hebt en dat wil nog wel eens moeilijk zijn met de binnenfilters.
Hoe de buitenfilters van SF zijn weet ik dus niet.
 
Ik zal woensdag even bij de speciaalzaak hier in de stad naar binnen stappen met jullie adviezen in m'n achterhoofd. Ben altijd een beetje angstig met die verkooplui maar wil dit wel even goed hebben.
 
prijzen online zijn vaak voordeliger, dus laat je adviseren en denk er dan eerst eens over na en kijk eens online naar de prijzen.
 
Toch maar wat lastig als beginner tussen al die ervaren rotten. Ben super dankbaar voor alle adviezen! Zal dan sowieso een buitenfilter nemen.
 
Ja ik had de Rio125 met binnenfilter en ik kreeg heel moeilijk goede stroming en daardoor weer algen omdat je dode plekken hield zeg maar.
Dit lees ik wel bij meer mensen die zo n binnenfilter hebben.
Met de huidige buitenfilters is mn stroming een stuk beter en ken ik geen problemen. En je hebt meer inhoud en je ziet geen grote binnenfilter zitten.
 
2211 is beetje klein voor 80cm, 2213 is beter. Staan er ook *zat* van op MP. Zorg dan wel dat je er 1 koopt met kranen erbij want die zijn los aardig duur.
 
Inderdaad, kijk ook of het filtermateriaal er wel bij zit. Een complete set is vaak voordeliger dan allelosse onderdelen kopen..🙁
 
Ik had op mijn rio125 een Eheim classic 350/2215 filter. In een woord super! Oke, misschien iets te veel capaciteit maar daar heb ik en mijn vissen nimmer hinder van ondervonden. Een classic 250/2213 zou voldoende moeten zijn op 80cm. Bij een 2211 heb ik vraagtekens. De 2215 draait nu samen met een nieuwe Jbl cp e901 op mijn nieuwe 120cm bak.

Eventjes nog een kleine tip: Mocht je voor een Eheim classic gaan? Zorg dan dat je kraantjes op de slangen hebt om je slangen af te sluiten bij onderhoud. Anders kan het 1 groot waterballet worden...

Gr Robin
 
Ik draai een prima rio 125 op een 2211. Dat kan maar het houdt niet over en ik ben vaker aan het schoonmaken dan ik zou willen. Zit er zeer sterk over te denken om 'm te vervangen door een jbl e401.

Een 2213 is prima voor een 80cm bak.
 
De 2213 bevat me dus prima op een 80 cm bak hoor.
 
Ecco Is toch makkelijker.vind ik.
Kraantjes dicht, los maken.
Henel over halen,schoonmaken.

Of de Eheim 2200 serie.
kraantjes dicht, hevel open .
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan