Wat is er nieuw

Wat voor garnaal is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Christa85
  • Startdatum Startdatum
C

Christa85

Guest
We kochten tijd terug wat vuurgarnalen. Vanuit de winkel kwamen ook veel baby garnalen mee per ongeluk. Ik zag dat er in de bak in de winkel ook een aantal andere soorten zaten. Nu zijn de baby garnaaltjes wat groter. Van 2 garnalen twijfel ik echter of het mannelijke vuurgarnalen zijn of misschien toch een andere soort? Wie weet het?
20170616_190541.jpg
20170616_190806.jpg

op het eerste gezicht zou ik zeggen een japonica garnaal, de mini versie.

Dankje voor je reactie! Die kunnen toch alleen in brak water opgroeien? En moet ik deze in een andere bak zetten ivm kruisen? Het is dus idd waarschijnlijk geen vuurgarnaal?

zover ik weet heb je de gewone japonica en de mini japonica.

de mini japonica´s kunnen zich ook voortplanten in zoetwater.

ik zie er iig geen vuurgarnaal in.

kruizen zal niet gebeuren als het een japonica is (zou nog even de reacties van andere afwachten of hun er ook een japonica inzien)

japonica´s komen uit de caridina groep en vuurtjes uit de neocaridina groep, deze 2 groepen kruizen onderling niet.

Ik zie er ook geen neocaridina in zoals een Vuurtje. Misschien iets wat van een Tijger afstamt gelet op de strepen die je nog kunt herkennen?

Heb zelf geen ervaring met mini japonica's alleen uit een stam vuurgarnalen wil nog weleens een ''wildkleur'' opduiken die al het rood mist. Mijn vermoeden gaat dus ook daar naar uit.

Mini japonica heb ik ook en sinds gisteren zat ik naar een sort wormpje te kijken die aldoor een stuk van zijn lijf uit het fijne zwarte grind kwam zag ik iets anders zwemmen.
Hele kleine mini garnaaltjes, echt heel klein.
Maar ik wilde zeggen dat een van de japonica ook iets groenig uitstraalde zoals de foto.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan