Wat is er nieuw

Wat voor gedrag heeft mijn rouwtetra?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DPP
  • Startdatum Startdatum
D

DPP

Guest
Ik vraag me af wat voor gedrag DIT is. Heeft iemand hier ervaring mee of is dit vergelijkbaar met andere vissen?
 
Welkom DPP.
Je link werkt voor mij niet.
 
bij mij ook niet...
welkom iig 🙂
 
Er was een extra http'tje voor gekomen, nu doet hij het wel
 
Nu wel idd.
Zie je weleens vaker bij vissen en kan zijn dat de vis gewoon aan de anderen ff wil laten zien wie de baas.
Zag op de achtergrond nog meer van dit gedrag.
Hoe groot is de bak en hoeveel bewoners heb je?
 
Het is een bak van 54 liter.

De bewoners zijn:
- 13 neon/kardinaal tetra's
- 7 rouwtetra's
- 2 dwerggoerami's
 
Is best druk allemaal voor 54 liter en de inrichting is ook niet helemaal ideaal volgens mij.
Schijngevechten zie je vaker en is niks geks maar kan ook uit frustratie zijn vanwege de huisvesting en waterwaarden bv
 
Rouwtetra's zijn normaal rustige vissen maar hier zitten ze inderdaad wat druk en vooral ze missen planten om tussen te 'hangen'. Ik zie op eerste zicht ook geen drijfplanten die wat rust kunnen geven. Het is allemaal nogal fel belicht, daar worden visen nerveus van. Je dwerggourami's hebben trouwens echt behoefte aan die drijfplanten.
 
Oke, heb je wat tips voor mijn inrichting?
dppaquarium.jpg

Drijfplanten zijn we al mee bezig :petjeaf: !

Ik wil om de waterwaardes te checken een watertest kit kopen maar dat is allemaal best duur, even op mijn studiefinanciering wachten 😉
 
Een beetje sparren wat jonge Rouwtetra's wel vaker doen.

Je hebt eigenlijk teveel vissen en je Goeramie's zijn ook niet zo geschikt voor jou formaat bak.

Verder veel (drijf)planten erbij en die grote steen eruit (deze kost je zo 2/3liter)en met deze zware overbevolking kan je dat niet hebben.
 
Ziet er nu al best mooi uit maar wat hogere planten aan de achterkant en drijver idd is het helemaal top! 😉
 
Dankjewel voor het antwoord, ik ga eens kijken waar ik goede planten kan halen. De winkel waar we de vissen gehaald hebben, heeft me ook fittonia verkocht waar ik later op dit forum achter kwam dat dit dus geen aquariumplant is...
 
Zijn een hoop zaken die dat doen maar vaak weten ze het zelf niet dat ze oa ook terrariumplanten verkopen.
Zijn hier zat leden die wel wat kunnen missen hoor.
 
Oke, ik ga eens kijken of iemand wat kwijt wil aan deze arme student 😉
 
Studeer je in Utrecht? Op de Universiteit?
Mascha wel/ook. Ze kan wel een lading drijfplantjes meenemen: Limnobium laevigatum of Pistia stratiotes

~ Ivo
 
Ja ik studeer ook in Utrecht, de Limnobium laevigatum vind ik wel mooi. Ik stuur wel ff een PM om wat af te spreken.
 
Is toch wel weer super van ons Ivo he! :thumbs:
 
Ja helemaal top, ik heb ze net gekregen. Bedankt Mascha&Ivo!
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: denken moet je niet teveel doen hoor met dit weer
      Terug
      Bovenaan