Wat voor goudvis is dit?


P

Pepermunt Thee

Guest
Hi,
Ik heb al een paar maanden een goudvis en ik ben er nooit achter gekomen wat voor soort hij is.
Hij heeft het lichaam van een normale goudvis ( ookal is hij wat ronder) en de staart van een sluierstaart goudvis.
Weet iemand het?

1501597069092365455984.jpg
 
Maar er zit ook geen scheiding tussen zijn staartvin het is een grote vin die een driehoekige vorm heeft (weet niet goed hoe ik het moet uitleggen :) )
 
Hoe bedoel je?;)
Nou de meeste sluierstaarten hebben 2 delen van hun staartvin omdat er een scheiding door het midden zit.
Die van mij heeft die scheiding helemaal niet.
(Hoop dat de foto het duidelijker maakt)

1501664786493-1756903336.jpg
 
Volgensmij heeft diezelfde winkel waar ik hem heb gehaald me ook een ryukin als sluierstaart verkocht:stars:
Ik denk dat ze maar iets beter moeten gaan letten op hun sluierstaarten :)
 
Wat zei de dierenwinkel eigelijk?



Kan er een goudvisexpert komen?:D;)
Nou hij werd verkocht als een normale goudvis maar ik zag toen al dat hij geen normale was ik dacht eerst een sluierstaart dus heb ik een sluierstaart samen met hem gekocht (wie bij nader inzien eigenlijk een ryukin is)
En uhhh ik denk het niet, ik ken er niet eens een :eek:
 
LFS goudvissen zijn bijna nooit zuivere kweeksoorten. Altijd een verrassing wat het gaat worden als hij volwassen is maar groot zal hij zeker worden. Aan de staart te zien is het wel een sluier. Mooie kleur ook!
 
Het lijkt op een wakin maar de rug klopt niet helemaal. Eigenlijk is het een Goudvis die door een genetisch foutje een dubbele staart heeft ontwikkeld. Uit zulke foutjes is de sluierstaart ontwikkeld.

Je ziet het als je er op let vaker in partijen Goudvissen, en Ik heb er op een gegeven moment wel 4 van zulke in mijn vijver gehad,

Ze worden net zoals een gewone Goudvis vrij groot, en zijn daarom niet geschikt voor aquaria.
 

Terug
Bovenaan