Wat is er nieuw

Wat voor jonkies zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Linnoes
  • Startdatum Startdatum
L

Linnoes

Guest
1 van onze vissen is vannacht bevallen en nu willen we graag weten welke soort dit is. Ik gok zelf op goudkleurige black Molly's. 4 heb ik er kunnen vangen en er zwemt nog 1 los rond.
hEE4k_sIUZ-ifm5jYPsJx6CQ_fnaMHDd.jpeg

Welke bewoners heb je verder in de bak?

Molly's (goud, zilver, zwart. Waarvan overal een koppel alleen alle zwarte zijn vrouwen)
Kardinaal tetra's
Rouwvissen (witte) (oftewel zwarte tetra)
Glaswels
Corydora's verschillende soorten
Hockestick's
Ancistrus
Honinggoerami's
En guppen, maar die zitten in quarantaine dus niet in de grote bak waar de jonkies zitten, dus dat kan het niet zijn

Dat het Molly s zijn is dus wel zeker dan.

Dat het Molly s zijn is dus wel zeker dan.
Zoiets dacht ik ook, omdat dat eigenlijk de enige levend barenden in de bak zijn nu. Maar ik kon ook misschien eitjes het hoofd hebben gezien.
We hebben van de week ook een levende gup in het filter gevonden. Die was daarin gekomen vlak na de geboorte en de andere kleine guppen waren blijkbaar opgegeten (nooit gezien) en deze is ongestoord groot geworden in het filter.
De leuke verrassingen van het leven 😀

Waar een filter al niet goed voor is.:thumbs:

Geweldig.

Is het ook al te zien van welke kleur Molly het is? Of is dat een kwestie van afwachten.

Dat zul jij zelf beter kunnen zien denk ik dan wij 😛
Ik weet niet hoe het bij molly's zit maar bij platy's kun je eigenlijk al bijna gelijk zien welke kleur ze krijgen.

Molly's (goud, zilver, zwart. Waarvan overal een koppel alleen alle zwarte zijn vrouwen) - Vragen vrij hard water, wensen een zout toevoeging en een hoofdzakelijk plantaardig dieeet.
Kardinaal tetra's - willen vrij warm, liefst 26 graden of warmer.
Rouwvissen (witte) (oftewel zwarte tetra) - 22/23 graden.
Glaswels - Rustuge vis die wat stroming wenst.
Corydora's verschillende soorten - eén soort staat rustiger. Ook lopen temperatuurs eissen van vel soort uiteen.
Hockestick's - Vormt op latere leeftijd een klein territorium. Ze worden dan ook bijterig.
Ancistrus - Wordt circa 15cm en vervuilt veel.
Honinggoerami's - Zeer rustig visje wat drijfplanten en een temperatuur van circa 22 graden wenst, geen stroming en rustige medebewoners. Guppen en Molly's zijn te druk.

Dus wie weet kun je eens een topic over je visbestand openen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan