Wat is er nieuw

Wat voor L nummer is dit?

kw_nl

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
13 mei 2017
Leeftijd
41
Mijn zwager heeft een nanobak van zo'n 40 liter. Daar zat een L-nummer in die bij aankoop werd verkocht als een klein blijvende vis. Echter, dat klein blijven was relatief. Hij werd te groot voor het aquarium en heb ik hem overgenomen. Mijn aquarium heeft 180 liter...

Alleen weet mijn zwager helaas niet welk L-nummer het is. Ik zou dat graag willen weten zodat ik eventueel wat aanpassingen kan doen zodat de vis het optimaal naar zijn zin heeft.

Hij\zij is schuw, zit graag onder het hout, is overdag niet actief. Af en toe zit hij\zij op het raam. En inmiddels weet ik dat meneer\mevrouw erg blij wordt van de Dennerle Cookies.

In eerste instantie deelde hij die met een Corry, maar die wordt inmiddels op afstand gehouden als hij zit te eten.

Lengte is ongeveer zo'n centimeter of 8.

[URL="https://aquaforum.nl/media/20170804_180923128_ios.468/"]1wYQkt2juhl3Xl2ZZvOFYHExXBb5yf0c.jpeg[/URL]

[URL="https://aquaforum.nl/media/20170804_180301896_ios.467/"]1wYQkt2juhl3Xl2ZZvOFYHExXBb5yf0c.jpeg[/URL]

Volgens mij is dat de 'gewone' Ancistrus, heb ik er ook 2 van (al hebben die van mij later stekels op de neus gekregen.)
Geen idee of daar een L nummer aan vast zit.

Die hebben toch geen doorschijnende vinnen? De mijne had dat niet althans.

Ancistrus lijkt inderdaad wel verdacht veel op. Volgens mij zwager was het een L nummer, maar dat staat niet vast of zo. Zou best kunnen dat het geen L nummer is.

Thnx, lijkt erop dat mijn aquarium aardig aan zijn wensen voldoet. Zand, schuilplaatsen (misschien nog een kokosnoot erbij), wat kienhout en geen andere druktemakers in de buurt.

Die hebben toch geen doorschijnende vinnen? De mijne had dat niet althans.
Allebei mijn Ancistrussen (Ancsitri?) hebben licht doorschijnende vinnen.. en dat zijn toch echt doodnormale Ancistrussen

Nummer kan L156 zijn, dit is ancistrus sp. wat wil zeggen dat het een onbeschreven soort is. Dit kan je zeggen doordat bijna alle ancistrussen zijn gekruist en dus hybrides zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan