Wat voor lamp kan ik het beste nemen in Aqua 30?

Suzanne93

Well-known member
Lid geworden
30 juli 2014
Berichten
67
Ik heb sinds kort een tweedehands Aqua 30 gekocht. Er zit een spaarlamp in, maar die geeft bijna geen licht en het is geel.

In deze bak wil ik crystal red garnalen houden en christmas mos laten groeien. Wat voor lamp kan ik dan het beste kopen?

Ik heb hier en daar al gekeken in winkels waar ze lampen verkopen maar die zijn altijd geel (kleur 827 geloof ik). Ik denk niet dat dat mooi is en ik weet niet of de planten daar op groeien, vooral dus het mos.

Een andere optie is de compact lamp van SuperFish, maar ik weet niet of die goed is. Ik geloof dat die wat blauwig is?

Dus wat voor lamp kan ik het beste in een Aqua 30 hangen die goed is voor de planten en mos groei?
 
Op zich wil dat prima hoor. Ik heb in mijn bakken kleur 830 en kleur 840.
De winkel moet als het goed is ook wel de gewenste kleur kunnen bestellen denk ik.
persoonlijk vind ik dat wit/blauwe licht van de SF niet mooi.

Volgens mij zat er in onze bak een PL lamp.
 
Ja die bak heb ik. En ik heb al gevraagd aan de bouwmarkt waar ik was of ze de wittere lamp kunnen bestellen maar de leverancier heeft alleen de gele lampen. Ik ben bang dat de kleuren van de garnalen niet mooi uitkomen en dat het mos niet goed groeit en er algen gaan groeien.
 
Superfish is momenteel enorm bezig met LED verlichting. Alle nieuwe bakken zijn al van LED voorzien, wellicht kun je daar me inhaken. De eerste LED lampen van superfish zijn namelijk al op de markt.
 
Maar dan moet ik zeker de bestaande lichtbehuizing vervangen voor LED? En is dat wel goed voor de plantengroei? Daar gaat het mij eigenlijk het meest om.
 
Ja je moet wel het een en ander veranderden.
Moet wel zeggen dat ik dacht dat je een open bak hebt, maar je hebt een kap zoals ik kan zien. Dat veranderd de zaak wel een beetje.

Wanneer de juiste LED's gebruikt worden, is er geen sprake van een slechte plantengroei.
 
Terug
Bovenaan