Wat is er nieuw

Wat voor lamp voor mijn bak!!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

Helaas na binnenkomst van mij bestelde lamp was ik verweg van tevreden over de kwaliteit van het product voor wat ik er voor betaalt heb.

Besloten hem terug te sturen.

Nu ben ik dus weer opzoek naar een lamp. Voor mij is van belang dat ik hem online kan kopen gezien ik vrij ver van alles vandaan woon.

De lamp komt boven een 80 x 65 x 60 aquarium te hangen. iemand die mij vanaf dat punt verder kan helpen.

Qua planten matig tot medium aan hoeveelheid etc.

Mvg
Stijn koch
 
Google afbeeldingen.

Kijk daar, en vul in wat je wilt hebben.
 
Niet echt veel hulp Bertus,

Voor dat ik besloten had op mijn inmiddels terug gestuurde lamp heb ik al 3 weken gezocht. Mijn vraag was jullie niet een idee wat voor lamp goed boven zo'n maat aquarium kan.
 
Waarom niet?
Wat WIL je dan voor lamp?
Op steunen? hangend?

Gesloten kap?

Ik kijk nu op Google,en zie er VEEL.

Is net wat je wilt.
 
Als je gelezen had, Zag je dat er stond voor boven het aquarium te hangen.

Mijn oog viel op moment op
Bre�lein HQL Lamp IV 80/125 watts wat is u mening
 
Tja, 10 euro is geen geld.
Maar 80/125 watt tikt wel aan.

Oei,die was duur!


Design lampen zijn duur.

Dan is die van jou wel goedkoop,ja.
 
Ben je nu sarcastisch of begrijp ik je gewoon niet. Schiedam is volgens mij ook gewoon nederland toch 😉..

Nogmaals zou die bovengenoemde lamp werken JA of NEE
 
Nee, ik ben niet sarcastisch, is geen reden toe.
Die lamp kan het best doen.

Had een link opgezet, ging ik daar kijken,was stervens duur.
Dus gauw weer weggehaald.

En ja, die kan het best doen.
Is het teveel ,andere lamp erin.
 
Ben nu, met bedrijf in contact omdat er namelijk niet wordt gesproken over de Kelvin. Enkel staat er bij geschikt voor planten aquarium.

Misschien een domme vraag, op wat voor hoogte boven het aquarium zouden jullie hem hangen. Bak is al 60 cm hoog
 
Beste Stijn,

Je vraagstelling is alles behalve duidelijk en vervolgens je reactie richting Bertus (die z'n uiterste best probeert te doen, gewoonweg bot en onvriendelijk.

Ik zou even pas op de plaats maken als iemand de moeite neemt om je te helpen.
Bertus chapeau dat je nog reageert en zo netjes blijft !!!

Groet,
Aad
 
Tot nu dan.
Ga mijn bakken verzorgen.
Is tenminste nuttig.
 
Welke lamp had je eerst besteld en waarom was deze niet goed genoeg?
 
Waarschijnlijk vatte ik de antwoorden en vragen van bertus verkeerd op(zoals ik ze las kwamen ze enorm sarcastisch over). Bied ik mijn excusses ook voor aan.

Jones, De lamp was gewoon niet compleet en service van bedrijf liet ook te wensen over. De lamp zelf qua watt en licht spectrum was goed helaas was de lamp ook nog eens kapot.
 
@Aad, zal aan mij liggen vond mijn vraag niet enorm verwarrend. Vraag simpel weg wat voor lamp jullie aanraden boven een bak van 80 x 65 x 60.

nogmaals mijn excusses aan Bertus, ik heb zijn antwoorden gewoon fout gelezen en dacht dat hij met me aan dollen was.

Meer kan ik niet doen hopelijk willen jullie me nog helpen.

Bak is dus 80 x 65 x 60, Open aquarium lamp komt er boven te hangen.
Planten bestand zal matig tot medium zijn.

Pb naar Bertus gestuurd
 
mss zei:
@Aad, zal aan mij liggen vond mijn vraag niet enorm verwarrend. Vraag simpel weg wat voor lamp jullie aanraden boven een bak van 80 x 65 x 60.

nogmaals mijn excusses aan Bertus, ik heb zijn antwoorden gewoon fout gelezen en dacht dat hij met me aan dollen was.

Meer kan ik niet doen hopelijk willen jullie me nog helpen.

Bak is dus 80 x 65 x 60, Open aquarium lamp komt er boven te hangen.
Planten bestand zal matig tot medium zijn.

Pb naar Bertus gestuurd

Helemaal goed Stijn.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat het natuurlijk afhankelijk is wat je in je bak wil gaan doen (echte plantenbak, Afrikaanse cichliden, brakwater etc etc), andere mensen met "boven mijn bak hangen" vaak ook gewoonweg een lichtkap bedoelen, we niet wisten welke lamp niet goed was en waarom niet (da's nu al wat duidelijker), e.d.

Kortom : Als iemand een degelijk advies moet geven, moet al deze info "boven tafel" komen.

Ennnnnn Bertus plagen mag je altijd, maar wel op een nette manier hahahaha !!!

Groet,

Aad.
 
Aad. Zou jij me eventueel verder kunnen helpen mijn oog is op de Bresslein 80/125Watt gevallen enkel kan ik niet meer informatie vinden over het product. Bijv wat voor kleuren tempratuur hij afgeeft, en zou 1 lamp voor mijn bak genoeg zijn. Wordt Azie biotoop mag dat iets helpen
 
Azi� is erg groot, wat voor Azi� biotoop?
 
Ivo, en corydoras

Wordt zeker geen hillstream.

Welk gedeelte ben ik nog niet helemaal over uit maar laten we voor nu Myanmar gedeelte gezien mijn keuze uitgaat na de Darios en die komen daar in de omgeving voor.
 
Sorry Stijn, ken de genoemde lampen niet.
 
AadMec, Wat als ik u zeg dat er Osram Deluxe HQL lampen in gaan kunt u mij dan eventueel helpen. Ik ben echt absoluut niet technisch al lees ik het begrijpen doe ik het niet
 
Hierbij kleuren spectrum.

Graag jullie mening of dit een goede lamp is:

916356_0_82_osram_deluxe.jpg
 
Met de fabrikant gesproken, en op een duits forum de vraag gestelt. Ze spraken elkaar tegen de fabrikant was lovend, de gebruikers niet .

Dus ook deze lamp ga ik afschrijven.

Nu is mijn 2de keuze de TMC Grobeam 1000 nog een kans maker, Veel aquascapers zoals Thegreenmachine en Oliver knott zijn hier lovend over.

Zijn er mensen die toevallig met deze lamp werken en wat is jullie ervaring
 
In mijn beleving zit er in dit spectrum veel te weinig rood voor planten.

het ging toch om lampen die je er boven opzet cq hangt Stijn?

Is er op http://www.aquariaveldhuis.nl/ niets voor je bij.

Ik ken de voors- en tegens van dit bedirjf niet helemaal, maar ze hebben volgens mij wel lichtbakken die er goed uitzien en (met de juiste lampen erin) ook goed werk doen.
 
Hallo Aad,

Inderdaad u heeft gelijk, vandaar ook dat mijn oog nu op de TMC Grobeam is gevallen, dit is een lamp ontworpen voor planten.

Grappig dat je hun bedrijf noemt, mijn oude lamp die retour is kwam daar vandaan, ga nu dus bij een andere bedrijf zoeken.
 
Heb vele reviews en blogs gevonden over de TMC Grobeam, allemaal positief ik denk dat ik het erop ga wagen.

Kan hem via een bedrijf voor een vrienden prijs krijgen 60� goedkoper dan normaal.
 
hoe groot is je bak?
ik heb tmc 1000's boven mijn 125cm zee.
ben tevens bekend met de tmc grobeam.
deze heeft een kleine stralingshoek, een tegel van 20*20 geeft genoeg licht voor een 30x30 a 35*35 oppervlak.
bij 1 meter aquarium heb je er al 3 nodig, en bij 125 heb je er 4 nodig.

liefst 4 tegels op een meter.. en dan zijn de prijzen absurd.

kijk eens naar de jmb balken, deze zijn een heeeel stuk goedkoper en super veel keuze in kleur e,d,
 
Hallo Fred,

Het zou om 80 x 65 qua oppervlakte gaan met gemiddelde planten wordt een zuid amerikaans biotoop.

Ik ga hem denk in combinatie met een van jmb balken of TMC balken enkel is het een open aquarium(zonder kap) en zou niet weten hoe ik die balken mooi kan bevestigen.

Zat aan een 60 cm JMB aqua led 'communitie' te denken deze geeft 4,500K

Of de

GroBeam Ultima met zijn 6,500K
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan