Wat is er nieuw

Wat voor larfjes zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GuitarDion
  • Startdatum Startdatum
G

GuitarDion

Guest
Hallo,

Ik heb sinds een paar maandjes een 60cm bakje buiten staan omdat ik er niks mee doe. Er zitten wat stenen, grind en bladeren in. Het viel me op dat er allemaal een soort van larven in zitten. Ze bewegen zich ''krullend'' naar boven en onder en hangen heel vaak aan het wateroppervlak. Kan iemand mij vertellen wat dit zijn en of ik ze als levend voer aan m'n vissen kan geven?

IMG_1433_zpsd04160d3.jpg

IMG_1434_zps0911a096.jpg

Muggelarven.

In kleine beetjes voeren.
Komen binnen sneller uit.

Dank je wel voor je snelle antwoord. Is het verantwoord om deze aan mijn vissen te geven? Zo ja, hoe kan ik zien wanneer de muggenlarven goed zijn om te geven?

Zwarte muggellarven. Perfect voer om te geven. Hier komen wel steekmuggen uit dus niet te veel voeren. Ik zou ze er allemaal uitscheppen en invriezen.

SaskiaZ zei:
Zwarte muggellarven. Perfect voer om te geven. Hier komen wel steekmuggen uit dus niet te veel voeren. Ik zou ze er allemaal uitscheppen en invriezen.

Dank je wel. Ik heb al van die blokjes ingevroren muggenlarven dus die muggenlarven laat ik zo voor levend voer dan. Kan ik gewoon met een schepnetje wat muggenlarven pakken en los laten in mijn aquarium?

Hoe wilde je het anders doen ??? Met je vingers ???? 😀

wel oppassen dat je niet per ongeluk libelle of waterjuffer larven mee neemt naar binnen en zorgen dat alles opgegeten wordt anders word je straks lek geprikt 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan