Wat voor planten voeding bij welke planten


Danysnipe

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2015
Berichten
99
Leeftijd
29
Locatie
Den Haag
Ik heb nu altijd al Easy Life Profito in mijn grote aquarium. Het gaat aardig in dat aquarium.
Nu heb ik een paar maanden geleden in mijn kleine aquarium een aantal balletjes van JBL Kugeln in de bodem gedaan en geen Profito toegevoegd. dat gaat goed.

Ik dacht dat ik ergens iets te hebben gelezen, ik weet niet meer waar, dat voor planten zonder stengel het beter is om voeding in de bodem te doen en planten met een stengel het beter is om vloeibare voeding toe te voegen.

Mijn vraag is dus: klopt dit?
En kan als het zo is, kan ik dan bij sommige planten de bolletjes in de bodem te doen en dan ook Profito toe te voegen? Of is het dan beter om 1 van de 2 te gebruiken?


Alvast bedankt
 
Bij mijn weten kan je profito en balletjes in de bodem gewoon combineren, en die toedienen bij de planten die die nodig hebben.
 
ik heb ook balletjes en geef profito werkt prima samen
 
Het klopt wel wat je stelt en de ene plant kan makkelijker het opnemen met de bladeren dan de ander. Bij moerasplanten is het raadzaam een voedingsbol te gebruiken en verder gewoon plantenvoeding voor de andere planten. In principe kunnen alle planten met zowel de bladeren als de wortels voeding opnemen.
Combineren is dus prima.
 

Terug
Bovenaan