Wat is er nieuw

Wat voor slak is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Angie Fisherman
  • Startdatum Startdatum
A

Angie Fisherman

Guest
Hallo lieve iedereen,

ik heb in mijn aquarium guppy mannen en guppy vrouwen en twee appelslakken.

ik kwam er deze week achter dat er een kleine slak in mijn aquarium zit en deze heb ik toen even apart gezet omdat ik niet wil dat het op gegeten wordt.

Ik uit blijheid denken dat het een baby is van mijn twee appelslaken maar ik begin toch te twijfelen of dit wel klopt.

Zelf heb ik eens op internet gekeken en ik denk dat het mogelijk een Poelslak of Puntslak is.

Kan iemand mij vertellen voor slakje dit is? 🙂
Hopelijk is de foto een beetje duidelijk. 😉

Alvast heel erg bedankt!

10613153_866153880062091_8199259086574617744_n_zps1acb53e4.jpg

Graag gedaan 😉
Appelsakken plakken hun eitjes trouwens bovenwater aan de rand of in de lichtkap en valt behoorlijk op zo'n tros.

Ja, ik heb dit naderhand eens goed door gelezen. Daarom vond ik de bewoner wel heel erg 'plotseling'.

Seabait: Nog een vraagje als dat mag. :$
Op internet las ik dat Puntslakken onopvallende [rode] rondjes op de schelp hebben.
Deze heeft dat ook.

Is er geen twijfel dat het een Poelslak is? Ik weet namelijk niet hoe een Puntslakje eruit ziet als ze nog klein zijn?

Onopvallend betekend dat het niet opvalt en bij die van jou zijn ze duidelijk te zien 😉
Het huis van puntslakken heeft een hele andere vorm wat bij de hele kleintjes ook al goed te zien is.
Dus echt geen twijfel over je slak,straks al de rest thuis van school en werk is en hebben gegeten zullen meer mensen het wel bevestigen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan