Wat voor soort alg is dit?

G

GdF

Guest
Hallo!

Ik heb een braagje betreft alg. Wie weet wat voor soort alg dit is? Ik heb het nu al een paar keer verwijderd, maar het blijft maar terug komen en in grotere maten ook nog..
20200408_081647.jpg
15863268374653783124444735812326.jpg
 
De foto s zijn niet heel erg duidelijk maar ik neig naar draadalg.
 
Wat kan ik tegen dat alg doen? :)
 
Begin er eens mee om je ramen goed schoon te maken en probeer dan nog eens om een foto te maken? De foto's zoals ik ze hier zie zijn te onduidelijk om een goede uitspraak te doen. Watertesten, druppeltesten uiteraard, zou ik ook doen. Wanneer je waterwaarden naast een duidelijke foto geeft kunnen we je helpen en is een goed advies mogelijk.
 
Begin er eens mee om je ramen goed schoon te maken en probeer dan nog eens om een foto te maken? De foto's zoals ik ze hier zie zijn te onduidelijk om een goede uitspraak te doen. Watertesten, druppeltesten uiteraard, zou ik ook doen. Wanneer je waterwaarden naast een duidelijke foto geeft kunnen we je helpen en is een goed advies mogelijk.

Ik heb mijn ramen schoon gemaakt. Er zweeft veel vuil in de bak wat van het alg afkomstig is. Hopelijk is deze foto wat duidelijker. Het is dan ook een stuk gegroeid.

Mijn waardes zijn:
PH: 7
No2: lager dan 0.5 mg/l
No3: 25 mg/l
Gh: 8

Ik heb een Eheim pomp die 700l draait. Mijn aquarium is 60 liter. Daarnaast heb ik een kleine filter in de bak zitten voor een betere doorstroming evenals luchtbelletjes. Mijn licht staat rond de 8 uur per dag aan. Ik heb geen echte planten in de bak. Ik weet niet of je iets aan deze info heb.
 

Bijlagen

  • 20200412_140923.jpg
    20200412_140923.jpg
    107.4 KB · Weergaven: 95
No2: lager dan 0.5 mg/l

Dit moet echt 0 zijn en komt voort uit nh3/4 en dat is veelal een boost voor algen en vaak de oorzaak van Staghorn. Als ik het goed zie op de foto dan is de alg ook vertakt wat duidt op Staghorn.
 
Dit moet echt 0 zijn en komt voort uit nh3/4 en dat is veelal een boost voor algen en vaak de oorzaak van Staghorn. Als ik het goed zie op de foto dan is de alg ook vertakt wat duidt op Staghorn.

Ik krijg het ook niet weg. Tenzij ik het echt trek. Ik heb een 3D achterwand en het zit er allemaal vol mee...

Bedankt voor het antwoord!
 
Hoelang draait de bak en heb je een totaaltje? Ik zou eens wat snelgroeiers toevoegen als je geen echte planten hebt.
 
Hoelang draait de bak en heb je een totaaltje? Ik zou eens wat snelgroeiers toevoegen als je geen echte planten hebt.

Wat bedoel je met totaaltje? :)

Mijn bak draait al sinds begin december.
 
Een foto waar je hele bak duidelijk opstaat ;).
 
Terug
Bovenaan