Wat voor soort alg/wier of organisme is dit??

S

sid visjes

Guest
Hallo, ik heb een onbekend soort alg of wier (of iets anders) op een stuk hout groeien.
Het groeit er al een half jaar ongeveer.
Het lijkt geen kwaad te kunnen en ik vind t ook wel mooi.
Maar wat is het???

2r1zo8n.jpg
 
Ja deze zie je niet vaak en het lijkt me een roodwier maar ben niet zeker hiervan.
Het is wel een bijzondere soort.
 
Okee dank, ben er nog niet zeker van of het dat wel is... Het heeft er inderdaad wel wat van weg.
Er is niet veel te vinden over dit fenomeen.
Dacht in t begin dat t een soort penseelalg was tot t door groeide tot wat t nu is.
 
Nemalion is volkomen glad en niet "harig" dit lijkt een rode alg te zijn.
 
Dag John,

Ik twijfel om 2 redenen:

1) De soort die ik in mijn aqua heb al meer dan 3 jaar is gelijkend op Nemalion, maar is een ZOETWATERvorm die nog nergens is beschreven! Algen hebben een bepaalde (microscopisch vaststelbare) celstructuur en opbouw. Het organisme in mijn aqua is daarvan sterk afwijkend.

2) Wikipedia is een zgn. Open Source, d.w.z. dat iedereen die niet meteen de grootste onzin neerpent, daar zijn notities gepubliceerd ziet, zonder gedegen onderzoek en controle!

Daarom blijft het organisme in mijn bak nog steeds een anachronisme, onverklaard en niet wetenschappelijk benoemd, althans dat is mijn stellige overtuiging.
 
Ja je zou zomaar gelijk kunnen hebben hoor. Jammer genoeg lees ik ook nergens een mogelijke oorzaak volgens mij.
Er is dan ook nog een heleboel niet bekend over algen en al de algensoorten.
 
Terug
Bovenaan