Wat is er nieuw

Wat voor soort Betta heb ik?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy12345
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy12345

Guest
Goedenavond,

Ik vroeg me af wat voor soort Betta ik heb.

Hier is een foto:
21jbuyr.png

Ik denk zelf dat het een halfmoon is.

Wat denken jullie?

Hij is zeker mooi. Ik hoop dat hij ondanks de lange vinnen flink zal zwemmen en te zien zal zijn.

@eric79 dat is hij zeker!

@jesicapilon zwemmen gaat gelukkig prima!

Ik heb nog even een paar foto's geschoten:

zxs4nk.jpg

vieffa.jpg

2l8c6ee.jpg

Iemand een idee wat voor soort?

Dat scheelt want je hoort wel vaker dat de langvinnigen veel rusten op objecten en dus minder actief zijn.
Weet niet zo te zeggen welke je hebt maar mooi is ie wel.

Het Is een hmdt dus een halfmoon dubbeltail dat kun je al zien aan de staartaanzet en de bovenvin. Als er meer als 13 rays in de bovenvin zitten Is het een drager en of een dt.

Wat voor soort is een goede vraag, we rekenen ze vaak wel tot B.Splendens maar asl er zoveel ander bloed is ingekruist... zouden we ons kunnen afvragen of dat wel juist is.

Om effecten als 'dragon' en 'copper' te verkrijgen is dikwijls smaragdina of imbellis ingekruisd.

Het kweken, inkruizen en of doorkruisen zijn totaal andere zaken Maurice maar snap je wel. Dit soort zaken heeft veel meer uitleg nodig 😛.
Maar alle betta's behoren nog steeds tot de splendens soorten. 😉

Yup, nu ja Spendens groep dan ofzo. Ik snap wel wat er bedoeld wordt natuurlijk maar zoals zo vaak ligt het eigenlijk iets gecompliceerder.

BTW ; het inkruizen van de wildsoort wordt nog weleens sporadisch gedaan, het Is het begin geweest van dragons en coppers maar tegenwoordig Is er genoeg (vers) bloed om met coppers en dragons in te kruizen.
Wat we nu veel zien Is dat de wildsoort de mooiste kleuren dragen zoals blauw, turquoise, groenblauw, dus ook daarin word mee ge�xperimenteerd door de mensen waar de wildbetta van oorsprong vandaan komt.

Deze vind ik eigenlijk veel mooier dan alle splendens-varianten.

Welke soorten werden allemaal gekruist voor het bekomen van dit soort vis?

Ik gok:
B. splendens
B. imbellis
B. smaragdina
B. sp mahachai

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan